استاندار یزد:

دستگاه‌ها نگاه وی‍ژه‌ای به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی داشته باشند

استاندار یزد عملکرد و جایگاه جهاددانشگاهی یزد را مطلوب و مناسب خواند و با تاکید بر ضرورت نگاه مسئولان و دستگاه‌های استان به این نهاد، گفت: مطمئنا با تقویت این نگاه و توجه ویژه به ظرفیت‌های خوب جهاددانشگاهی یزد، شاهد عملکرد بهتر و موثرتری از جانب این نهاد خواهیم بود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی»  با اشاره به این که سازمان جهاددانشگاهی از جمله نهادهای شکل گرفته در دوران انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این نهاد انقلابی بار مسئولیت سنگینی را در جهت ارتقای علمی و فناوری جامعه برعهده گرفت و در طول زمان تکوین یافت به طوری که امروز شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف بودیم.

 
وی تامین نیازهای علمی کشور با نگاه به مسئله خودکفایی را یکی از اهداف اصلی جهاددانشگاهی دانست و تصریح کرد: این نهاد با وجود این مسئولیت سنگین، توانست در تعامل موثر با ساختارهای علمی نقش بارزی را در پیشبرد برنامه‌های علمی و فناورانه کشور در حوزه‌های مختلف ایفا کند، به طوری که در طول ۴۰ سال گذشته، شاهد پیدا کردن جایگاه جهاد دانشگاهی در نقشه علمی کشور و ارائه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مناسبی به جامعه هستیم.
 
استاندار به جایگاه مطلوب و عملکرد مناسب جهاددانشگاهی یزد اشاره کرد و گفت: این نهاد در ابعاد آموزشی به واسطه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی علمی خود و همچنین در حوزه پژوهشی و به خصوص در موارد اولویت‌دار استان به ویژه مسائل اقتصادی همچون بخش صنعت و معدن، علمکرد بسیار خوبی را ارائه کرده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت نگاه دستگاه‌ها و مسئولان استان به تقویت این نهاد در یزد، گفت: مطمئنا با تقویت این نگاه و توجه ویژه به ظرفیت‌های خوب جهاد دانشگاهی یزد، شاهد علمکرد بهتر و موثرتری از جانب این نهاد خواهیم بود.
 
طالبی در پایان خاطرنشان کرد: البته برخی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی درعرصه‌های اجتماعی و فرهنگی مانند پرداختن به حوزه رسانه و خبر و همچنین فعالیت‌هایی در حوزه پژوهش اجتماعی نیز تاکنون منجر به کمک موثر و خوبی در راستای توسعه اجتماعی استان کرده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..