ثبت ۲۴۱ اظهارنامه صادراتی و وارداتی

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: طی چهار ماهه اول امسال ۲۴۱ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات اداره کل استاندارد استان یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا زارع بنادکوکی در جلسه ارزیابی عملکرد حوزه صادرات و واردات اداره کل اظهار داشت: ۱۲۳ اظهارنامه مربوط به کالا‌های وارداتی و ۱۱۸ مورد مابقی را اظهارنامه‌های کالا‌های صادراتی تشکیل می‌دهد.

 
 
وی ادامه داد: بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع ۹۴ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، شیمیایی و برق می‌باشد که حوزه‌های مکانیک، نساجی، غذایی و کشاورزی در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
 
این مسئول تأکید کرد: در تقسیم بندی دیگر، اظهارنامه‌های وارداتی به ۲ گروه تقسیم می‌شوند که از مجموع ۱۲۳ مورد، ۴۹ اظهارنامه مربوط به اقلام مشمول استاندارد اجباری و مابقی مربوط به تعیین ماهیت کالا می‌باشند.
 
 
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در خصوص محل آزمون‌های تعیین ماهیت کالا‌های وارداتی گفت: بخشی ازاین آزمون‌ها در آزمایشگاه‌های اداره کل و توسط همکاران و بخش دیگر توسط آزمایشگاه‌های همکار استانی و کشوری انجام می‌شود که در حالت دوم جای نظارت اداره کل کماکان محفوظ است.
 
 
زارع در خصوص هم راستایی استاندارد یزد با شعار جهش تولید اظهار داشت: با توجه به اعتقاد راسخ کارکنان استاندارد یزد مبنی بر ایجاد تسهیلات برای واحد‌های تولیدی به منظور افزایش رونق تولید و اهمیت به جهش تولید، اخذ تعهد‌های وارداتی، مبنای اعتماد به تمامی تولید کنندگان، وارد کنندگان و هم استانی‌های عزیز است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..