مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

برگزاری عید مباهله در یزد/بیمارستان‌های یزد اطعام علوی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری باشکوه مراسم ویژه روز عید مباهله در یزد خبر داد و گفت: تلاش ما اجرای برنامه‌هایی با شعار «احیای غدیر تا مباهله» است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علیرضا نجیمی، در نشستی خبری به مناسبت نزدیک شدن به ایام فرخنده عید غدیرخم اظهار داشت: حفظ شعائر دینی اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است و در اجرای برنامه‌های مذهبی، اهتمام جدی برای حفظ سلامت مردم داریم.

 
وی با بیان اینکه اولین برنامه مذهبی پیش‌رو، مراسم دعای پرفیض عرفه است، افزود: این برنامه قرار است در فضای باز، با رعایت فاصله اجتماعی، با یک سوم ظرفیت اماکن برگزاری و الزام به استفاده ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.
 
نجیمی یادآور شد: خدام نیز در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و نظارت بر رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا به صورت خودجوش و مردمی نیز انجام خواهد شد ضمن اینکه از این پس، برای برگزاری هر مراسم مذهبی یک مسئول بهداشت نیز در نظر گرفته خواهد شد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه یزد در زمینه اجرای شعائر دینی و توجه به عزاداری اهل بیت (ع) در کشور پررنگ است و سبک عزاداری، ملودی‌ها و اشعار یزد برای کشور الگو شده است، افزود: آنچه در ادامه این برنامه بسیار مهم، حائز اهمیت است و با جدیت دنبال می‌شود، توجه به موالید و روزهای شادی اهل بیت (ع) است.
 
وی تاکید کرد: تلاش ما این است از غدیر تا مباهله (از ۱۸ تا ۲۴ ذی الحجه) جشن‌های ویژه برگزار کنیم و جشن‌های عید غدیر را تا عید مباهله ادامه دهیم و بر روزهای جشن و سرور ائمه در تقویم رسمی کشور بیافزاییم.
 
نجیمی با اشاره به اینکه سبک عزاداری‌های یزد به شیوه‌ای است که مستلزم تمرین است، افزود: به همین دلیل اغلب مساجد و حسینیه‌ها زودهنگام به استقبال محرم می‌روند اما تلاش ما این است که تا روز ۲۵ ذی الحجه همچنان در برنامه‌های شادی و سرور اهل بیت (ع) باشیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: با کمک هیئات مذهبی، شعرای آئینی، اساتید و افراد اثرگذار تلاش می‌کنیم تا جشن‌های غدیر تا مباهله را توسط ستاد بین المللی غدیر ساماندهی کنیم.
 
وی تاکید کرد: تلاش ما تقویت جنبه‌های هنری برای برگزاری برنامه‌های ویژه شادی اهل بیت (ع) است و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه به خوبی استفاده خواهیم کرد.
 
نجیمی به تشریح برنامه‌های ویژه این ایام پرداخت و گفت: امسال اطعام علوی در تمام بیمارستان‌های یزد که پذیرای بیماران کرونایی بوده اند، انجام می‌شود و تمام موازین بهداشتی نیز در این زمینه رعایت می‌شود.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..