سرعت ارائه تسهیلات خسارت دیدگان از کرونا در یزد افزایش یابد

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به ایجاد اشتغال در یزد گفت: سرعت ارائه تسهیلات خسارت دیدگان از کرونا در یزد افزایش یابد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مختلف تعهداتی در جهت ایجاد اشتغال داده‌اند و این مقدار کمی است و استان توان و ظرفیت ایجاد اشتغال بیش از این ظرفیت‌ را دارد و می‌توان سقف تعهدات را افزایش داد.

 
طالبی گفت: هر روزه در استان هسته‌ها و عرصه‌های جدیدی برای کار و فعالیت مشاهده می‌شوند که می‌توانند به رونق هر چه بهتر فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال استان کمک کنند.
 
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید فارغ از سهمیه‌ها و آمارها در جهت رشد و توسعه اشتغال استان قدم‌های مثبت و سازنده بردارند و جبران مافات صورت گیرد، در سه ماهه اول سال درکیر کرونا بوده‌ایم که لازم است در ماه‌های جاری جبران کنیم.
 
استاندار یزد ادامه داد متاسفانه کرونا از بین نرفته و همچنان درگیر آن هستیم اما در حال حاضر بحث فعالیت اقتصادی به نوعی در حال انجام است و محدویت‌های اقتصادی ابتدای سال را نداریم.
 
 
طالبی در ارتباط با تسهیلات اشتغال و فعالیت‌های آسیب‌دیده از کرونا و خسارت‌های که ایجاد شده گفت: با اطلاع‌رسانی بیشتر می‌توانیم در حد سهمیه استان ثبت‌نام داشته باشیم و سهمیه تعیین شده استان را دریافت کنیم، متاسفانه تاکنون متناسب با افراد ثبت‌نامی تنها دو درصد سهمیه استان جذب شده است.
 
وی تصریح کرد: کار در حوزه بانک‌ها باید سریع‌تر انجام شود، بخشی از ناهماهنگی‌ها به دلیل معرفی نشدن رابطین بین بانک‌ها و اداره تعاون و کار و امور اجتماعی است، چون به مردم اطلاع‌رسانی دقیق نشده و برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه نکرده‌اند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..