معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:

خودداری از خرید زمین کوره‌های تفکیک شده غیرقانونی

معاون‌ عمرانی استاندار یزد تاکید کرد: مردم از خرید زمین کوره‌های حاشیه شهر در منطقه اکرم‌آباد و عسکریه که بدون طی کردن مراحل قانونی تفکیک شده‌اند، خودداری کنند.

به گزارش یزدی نیوز"محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این رابطه ‌گفت: ‌هیچ گونه خدمات آب، برق و گاز به کوره های تفکیک شده غیرمجاز تعلق نمی گیرد.

وی افزود: جلسات متعددی در سال‌های گذشته درباره تغییر کاربری و جابجایی صنایع آلاینده و کوره های حاشیه شهر در مناطق اکرم آباد و عسکریه برگزار و تصمیم های لازم اتخاذ شده است.
صادقیان ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از کوره ها به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به تغییر کاربری و فروش کردند که این تفکیک ها و تغییر کاربری ها غیرقانونی بوده است و بنیاد مسکن، دهیاری‌ها و دستگاه های خدمات رسان حق ارائه هیچ گونه خدمات به این تفکیک های غیرقانونی را ندارند.
وی تصریح کرد: همانطور که قبلا از مردم خواسته شده است، باید از خرید زمین کوره هایی که غیرقانونی تفکیک شده اند، خودداری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: برای تغییر و جابجایی صنایع آلاینده در عسکریه و اکرمیه چندین هدف دنبال می شود که ازجمله آنها ساماندهی و مناسب سازی این مناطق، جابجایی کوره های تولید آجر و آلاینده، کمک به تولید مسکن و تامین سرانه های مورد نیاز منطقه است.
صادقیان ادامه داد: قبلا هم از مالکین و متقاضیان خواسته شده بود که مراحل قانونی تفکیک کاربری ها را رعایت کنند و این آمادگی وجود دارد که در چارچوب ضوابط و مقررات این موضوع اقدام شود‌.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ‌در پایان خاطرنشان کرد: طبق جلساتی که در سال گذشته و ماه‌های قبل برگزار شده و هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شده است در صورتیکه چند شاخص ازجمله انجام آزمایش های زمین شناسی، تهیه طرح آماده سازی از سوی مشاور ذیصلاح، درنظر گرفتن سرانه های مورد نیاز و همچنین تامین زیرساختهای مورد نیاز انجام شود، با هماهنگی با دستگاه قضایی و اگر شاخص های مورد نظر رعایت شود، مراحل تغییر کاربری و تفکیک صورت گیرد.
 
منبع:استانداری یزد
 

بخش نظردهی بسته شده است..