مدیر کل دامپزشکی یزد مطرح کرد:

رونق تولید در ابرکوه با پرورش شتر و اصلاح دام‌های سبک

مدیر کل شبکه دامپزشکی استان یزد از وجود زیرساخت‌های پرورش شتر و دام سبک اصلاح نژاد شده در شهرستان ابرکوه خبر داد و خواستار هدایت سرمایه‌گذاران در این زمینه از سوی مسئولان این شهرستان شد.

به گزارش یزدی نیوز«علی فاتحی‌نیا» در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهرستان ابرکوه با تأکید بر موضوع اصلاح نژاد دام‌ها از سوی دامداران، اظهار کرد: اعضای شوراهای روستاها، شهرها و همچنین شورای شهرستان می‌توانند سرمایه‌گذاران و دامداران را در زمینه پرورش شتر و دام سبک با نژاد اصلاح شده که بسترهای آن در شهرستان مهیاست، تشویق کنند چرا که این امر موجب رونق تولید در بخش دامداری خواهد شد.

 
وی از ابرکوه به عنوان قطب دوم استان یزد به لحاظ جمعیت عشایر و تعداد دام یاد کرد و یاداور شد: ایجاد کشتارگاه صنعتی دام در ابرکوه که مجوزهای آن صادر شده و زمین آن اختصاص یافته است، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان که مابین استان‌های یزد و فارس واقع شده، می‌تواند بستر مناسبی جهت راه‌اندازی صنعت بسته‌بندی گوشت و ایجاد میدان دام در شهرستان باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان یزد در سال جاری با همکاری نیروی مقاومت بسیج، برنامه‌های خوبی از جمله حمایت از طرح‌های جمع‌آوری و بسته‌بندی تخم‌مرغ محلی در روستاها به ‌منظور حمایت از تولید و براساس رعایت موازین بهداشتی دارد.
 
اعضای شورای اسلامی شهرستان ابرکوه در حاشیه این دیدار به بیان برخی از مشکلات شهرستان در حوزه دامپزشکی پرداخته و خواستار پیگیری و انجام اقدامات لازم شدند.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..