رئیس کل دادگستری استان یزد:

تحکیم بنیان خانواده، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

رئیس دادگستری استان یزد گفت: برای تحقق یک جامعه آرمانی و رو به تعالی، باید بنیان خانواده را بر اصول اساسی استوار کرد، زیرا تحکیم بنیان خانواده، نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری  در نشستی به مناسبت هفته ازدواج و خانواده، خانواده را کوچک‌ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در اجتماع انسانی ذکر کرد و اظهار داشت: هر جامعه‌ای که بخواهد رشد و ترقی و توسعه را تجربه کند باید برای تشکیل نهاد خانواده و صیانت از آن برنامه داشته باشد.

 
وی، وجود برنامه‌های متعدد دشمن در زمینه متزلزل ساختن نهاد مقدس خانواده به طُرق مختلف را دلیل بر اهمیت این نهاد مقدس دانست و افزود: اساس پیشرفت و موفقیت بشر مرهون استحکام، سلامت و آرامش خانواده است لذا دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی، خانواده را نشانه گرفته‌اند و میلیاردها دلار برای برهم زدن استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ها با هزاران طرح و نقشه شیطانی هزینه کرده‌اند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: خانواده، مهم‌ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد. بنابراین، سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است و نظام اسلامی باید به رشد و توسعه کیفی خانواده توجه کرده و با در اختیار قرار دادن امتیازها و تسهیلات رفاهی، آموزشی و مشاوره‌ای، به ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی خانواده کمک نماید؛ چراکه این کار، بر تربیت نسل آینده اثر مستقیم خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه ازدواج باعث تکامل دین و شخصیت انسان می‌شود، اظهار داشت: عدم سازگاری با محیط، تندخویی، نرسیدن به مراحل بالای رشد انسانی و انزوا طلبی از آثار تجرد و عدم تأهل است.
 
دهشیری، تسهیل و ترویج ازدواج را خواستار شد و بیان داشت: بخشی از سخت گیری ها در ازدواج محصول شرایط فرهنگی جامعه است که باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد، اما بخش دیگر مربوط به مباحث اقتصادی است که باید برای آسان شدن امر ازدواج، به مهندسی هزینه‌های مترتب بر ازدواج پرداخت.
 
وی به مسئولیت ادارات در زمینه کارکنان مجرد در مجموعه اشاره کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده، باید شرایطی را مهیا کرد و مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا کارکنان مجرد به ازدواج ترغیب شوند، ضمن اینکه شاید باید سخت گیری هایی را نیز برای برخی از کارکنان که بدون دلیل تن به ازدواج نمی‌دهند نیز در نظر گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..