استاندار یزد تاکید کرد:

لزوم تامین امکانات آموزش مجازی برای دانش آموزان بی بضاعت

استاندار یزد گفت: آموزش و پرورش امکان استفاده از آموزش های مجازی برای دانش آموزان بی بضاعت را فراهم کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی طالبی در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: در جریان بازگشایی مدارس، امنیت روانی والدین و دانش آموزان بسیار حائز اهمیت بوده و در خصوص سلامت دانش آموزان و رفع نگرانی‌های خانواده‌ها، اقدامات لازم انجام شود.

 
وی افزود: آغاز سال تحصیلی جدید در چارچوب سیاست‌های کشوری خواهد بود و همه از جمله معلمین باید کمک کنند تا امنیت روانی جامعه حفظ شده و نگرانی‌های بی جهت برای خانواده‌ها ایجاد نشود.
 
استاندار یزد همچنین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و افزود: اگر تصمیم بر این شد که آموزش‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود باید به صورت متمرکز در بعد ملی دنبال شود.
 
طالبی تصریح کرد: برنامه عمل دستگاه‌ها در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه خوب و ارزشمندی است، با این حال این تفاهم نامه رافع مسئولیت محوری آموزش و پرورش در اجرای سند نبوده و این اداره کل مراقبت لازم در اجرای دقیق سند را داشته باشد.
 
استاندار یزد تاکید کرد: آموزش و پرورش بررسی‌های لازم برای شناسایی دانش آموزان بی بضاعت و راهکارهای تأمین امکانات مناسب به منظور فراهم سازی امکان استفاده آنها از آموزش مجازی را انجام دهد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست از رونمایی برنامه‌های سال ۱۳۹۹ آموزش و پرورش استان که مبتنی بر سند تحول بنیادین است خبر داد و گفت: این سند یک راهبرد مهم و اساسی در آموزش و پرورش است که زمینه‌های همکاری تمام دستگاه‌ها با آموزش و پرورش برای تحقق مفاد آن دیده شده است.
 
عباسعلی دانافر افزود: همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در قالب انعقاد تفاهم نامه جهت تسریع اجرایی شدن رویکردها و راهبردهای سند تحول بنیادین انجام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: بحث بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ از ۱۵ شهریور ماه می‌باشد و با توجه به شیوع بیماری کرونا ۳ سناریو قابل پیش بینی است.
 
دانافر افزود: با وجود وضعیت سفید مدارس طبق روال عادی با حضور دانش آموزان در فضاهای آموزشی استان بازگشایی می‌شوند و در کنار استفاده از آموزش حضوری و فیزیکی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده ۲۰ درصد از فرآیند یاددهی و یادگیری از طریق آموزش‌های غیر حضوری انجام می‌گردد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان سناریوی دوم را در صورت وضعیت قرمز قابل اجرا دانست و گفت: در این شرایط به دلیل حفظ سلامت دانش آموزان حضور فیزیکی آنها را نمی‌توانیم داشته باشیم و شرایط لازم جهت آموزش‌های غیر حضوری و مجازی دانش آموزان فراهم می‌گردد.
 
دانافر رصد شهرستان‌ها و مناطق از لحاظ دسترسی دانش آموزان به خدمات اینترنت ، شبکه آموزش و دسترسی به گوشی تلفن همراه را از اولویت اصلی برنامه آموزش و پرورش استان در فصل تابستان اعلام کرد و افزود : دانش آموزانی که در مناطق روستایی و عشایری دسترسی به آموزش‌های مجازی نداشته باشند از طریق اشکال مختلف بسته‌های آموزشی ، CDو کپی محتواهای آموزشی به آنها آموزش داده خواهد شد تا از تحصیل محروم نمانند .
 
وی همچنین سناریوی سوم را در وضعیت زرد و تلفیق آموزش‌های حضوری و غیر حضوری بیان کرد و گفت: تا ۱۵ شهریور ماه فرصت داریم پیش بینی‌های لازم درارتباط با سلامت و آموزش دانش آموزان در عرصه‌های مختلف داشته باشیم تا هیچ یک از برنامه‌های آموزشی، تربیتی و پرورشی تعطیل نشود.
 
دانافر رویکرد سمپاد محوری را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و افزود: این رویکرد مطابق بر رویکرد مهارت محوری در سند تحول بنیادین است و چرخش از رشته‌های صرف نظری به سمت رشته‌های مهارتی را به دنبال خواهد داشت.
 
وی افزود: در این رویکرد دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند از سال تحصیلی جدید رشته‌های مهارتی را انتخاب کنند و از مهر ۹۹ در مدارس سمپاد استان یزد کلید خواهد خورد.
 
گفتنی است در این جلسه با برگزاری انتخابات آقایان سید ابوالفضل کشفی، محسن حرازی زاده و سید محمد دریجانی به مدت دو سال به عنوان نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و اعضای جدید شورای آموزش و پرورش استان انتخاب و معرفی شدند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..