معاون عمرانی استاندار یزد خواستار شد:

‌استفاده از ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی در اجرای پروژه‌های عمرانی استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از دستگاه‌های اجرایی استان خواست در اجرای پروژه‌های عمرانی، استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران و مشاوران بومی استان را در اولویت قرار دهند.

به گزارش یزدی نیوز "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ویدئو کنفرانس شورای فنی استان ضمن تاکید به مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برای حضور در جلسات شورای فنی، اجرای بخشنامه های صادره استاندار درخصوص پروژه‌های عمرانی را متذکر شد.

وی تاکید کرد: طبق بخشنامه صادره استاندار ‌محترم، دستگاه های اجرایی استان باید مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی که در داخل استان تولید می شود را از کارگاه ها و کارخانه‌های تولیدی داخل استان تهیه نمایند.
صادقیان افزود: مدیران دستگاه های اجرایی، مشاوران و ذیحسابان دستگاه های اجرایی نیز از پرداخت فاصله حمل تهیه مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی از خارج از استان خودداری کنند.
معاون امور عمرانی استاندار گفت: طی برنامه ای بررسی قراردادهای عمرانی دستگاه های اجرایی استان در دستورکار قرار دارد و در این برنامه نحوه انعقاد قراردادهای عمرانی، مناقصه های عمومی، استعلام، ترک تشریفات و همچنین نحوه اجرای پروژه ها به‌صورت امانی و پیمانی و استفاده از پیمانکاران و مشاوران بومی و غیر بومی بررسی می شود.
وی ادامه داد: در جهت کمک به بخش خصوصی در استان و اهمیت موضوع اشتغال در حوزه های مهندسی استان، دستگاه های اجرایی باید در اجرای پروژه های عمرانی، پیمانکاران و مشاوران بومی استان را در اولویت قرار دهند.
‌صادقیان در پایان ضمن تاکید در جذب به موقع  تخصیص های عمرانی از مدیران کل خواست از ظرفیت های بودجه سال ۹۹ به‌خصوص " بند و تبصره ۵ " و تهاترهای بانکی و مالیاتی در کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی استان استفاده نمایند.
 
گفتنی است در جلسه شورای فنی استان گزارشی از قراردادهای عمرانی دستگاه های اجرایی در سال ۱۳۹۷ و شش ماهه ۱۳۹۸ توسط کمیته پیمان شورای فنی و همچنین مصوبات کمیته پیمان درخصوص قرارداد اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ارائه شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..