استاندار یزد:

استان یزد ۲۰ درصد محصولات گلخانه ای کشور را تولید می کند

‌استاندار یزد با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی سطح زیر کشت گلخانه ای استان گفت: استان یزد ۲۰ درصد محصولات گلخانه ای کشور را تولید می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی طالبی،  در مراسم افتتاح پروژه فاز اول شهرک گلخانه‌ای بهشت ارنان شهرستان مهریز که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اقلیم خشک و منابع آبی محدود، به لطف کشاورزان و دامداران استان جایگاه خوبی در حوزه جهاد کشاورزی داریم.

 
استاندار یزد ادامه داد: یزد رتبه اول پرورش اسب و بلدرچین و تولید روناس و رتبه دوم تولیدات گلخانه‌ای، تولید پسته و انار و همچنین رتبه‌های برتر دیگری را در حوزه دام و کشاورزی، داراست.
 
طالبی با بیان اینکه ۵۲ درصد از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات حوزه جهاد کشاورزی استان، تولیدات دامی و گلخانه‌ای است، افزود: این تولیدات با کمتر از ۴ درصد آب حوزه کشاورزی استان، تولید می‌شود.
 
وی ادامه داد: ۵۰ درصد از ارزش کل تولیدات حوزه کشاورزی که رقمی در حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان است، مربوط به محصولات گلخانه‌ای و دامپروری است.
 
استاندار یزد با اشاره به رشد ۷۵ درصدی سطح گلخانه‌های استان در دولت تدبیر و امید، گفت: این سطح از هزار و ۴۸ به هزار و ۸۴۲ هکتار رسیده است.
 
وی اظهار کرد: ۵۴۰ هزار تن محصول در گلخانه‌های یزد تولید می‌شود که ۲۰ درصد از تولیدات کل کشور را شامل شده و هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.
 
طالبی با بیان اینکه در سال جاری نیز برنامه‌های توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای را دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: ۱۵۵ هکتار سطح جدید گلخانه‌ای و هشت شهرک گلخانه‌ای در استان ایجاد می‌شود که موجب افزایش هشت درصدی مساحت گلخانه‌های استان خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..