رفع موانع و تسهیل در کار تعاونی‌های استان

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: کرونا باعث شده است که برخی از تعاونی‌های دچار مشکل شوند.

به گزارش یزدی نیوزسرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در دیدار برخی از اعضای اتحادیه تعاونی‌های صادرکنندگان استان یزد بر لزوم حمایت از تعاونی‌های استان اشاره کرد و افزود: کرونا باعث شده است که برخی از تعاونی‌های دچار مشکل شوند و البته برخی از تعاونی‌ها نیز با تغییر در کاربری و تولید ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده در این ایام هم اشتغال موجود خود را حفظ کرده و هم یاری رسان جامعه باشند.

تشکری بر همکاری این اداره کل برای جهش تولید و ایجاد فرصت اشتغال و حفظ اشتغال موجود در فرصت کم باقی مانده با شرکت‌های تولیدی و تعاونی‌ها تاکید ورزید.
 
وی از رفع موانع و تسهیل در کار تعاونی‌ها و جامعه کار و تلاش استان خبر داد و افزود: شرکت تعاونی‌ها دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی هستند و می‌توانند یاری گر ما برای تحقق شعار سال و ایجاد فرصت اشتغال در استان و از همه مهمتر در جهت توزیع عادلانه ثروت و کاهش اختلاف طبقاتی نقش داشته باشند.
 
دهقان یکی از اعضای این اتحادیه درباره فعالیت آن گفت: زمینی به مساحت ۴ هکتار توسط دولت عمان به این اتحادیه جهت ساختمان سازی درآن کشور واگذار شده است. علاوه بر اینکه در این زمینه برای مهندسین کشور اشتغال زایی می‌شود صدور دانش فنی و خدمات فنی کشورمان نیز صورت می‌گیرد.
 
وی اضافه نمود: به زودی دفتر اتحادیه در کشور عمان به ثبت رسیده و راه اندازی می‌شود، با راه اندازی دفتر می‌توانیم نقش تسهیل کنندگی را برای تعاونی‌های کل کشور در عمان ایفا کنیم. 
 
دهقان راه اندازی CIP فرودگاه شهید صدوقی توسط این اتحادیه را از دیگر کار‌های آن برشمرد و افزود: ساخت اکوپارک با زمینی به مساحت ۴۰ هکتار که توسط شهردار یزد به این اتحادیه واگذار شده است از دیگر فعالیت‌های مثمر ثمر این تعاونی است. با احداث اکوپارک همشهریان می‌توانند از فضا‌های فرهنگی، خدماتی و رفاهی بهره‌مند شوند.
 
وی همچنین حضور در مراکز تجاری عمان را از دیگر فرصت‌های این شرکت برای بازاریابی و فروش محصولات تعاونی‌های استان و کشور خبرداد و افزود: از برنامه‌های آتی این شرکت حضور در بورس به عنوان کارگزار است.
 
راهکار‌هایی جهت درآمدزایی، بررسی مسائل و مشکلات و موانع موجود بر سر راه این اتحادیه، مکان یابی و … از دیگر مباحثی بود که در این جلسه در مورد آن تبادل نظر شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..