رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد:

تلاش محققان قرآنی برای استخراج قواعد زندگی از قرآن

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اساس زندگی بر قرآن استوار شود، مشکلات دنیا و آخرت حل می شود، گفت:تلاش محققان قرآنی در راستای استخراج قواعد زندگی از قرآن باشد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در جمع کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه باید فرهنگ قرآنی را روز به روز در جامعه توسعه دهیم، اظهار داشت: استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و سالانه به ۱۴ هزار نفر آموزش‌های قرآنی ارائه می‌دهد که این میزان تنها یک درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و این آمار تقریباً در همه استان‌های کشور یکسان است.

 
وی با بیان اینکه یک درصد جامعه مخاطب ما هستند، افزود: بنابراین باید فضای تأثیرگذاری را توسعه دهیم و جمعیت بیشتری از مردم را جمع قرآنیان بیاوریم.
 
اخوان صباغ با بیان اینکه متأسفانه جمعیت زیادی در کشور ما انس با قرآن ندارند و حتی روخوانی قرآن را نیز بلد نیستند، عنوان کرد: ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم که قرائت قرآن مقدمه است و برای داشتن زندگی قرآنی باید با قرآن انس داشته باشیم.
 
رئیس سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: باید تلاوت قرآن را تقویت کنیم اما باید به دنبال استخراج قواعد زندگی از قرآن باشیم.
 
وی با بیان اینکه قرآن یک کتاب مقدس فقط بوسیدن و گوشه طاقچه گذاشتن نیست، افزود: اگر ما قواعد زندگی را از قرآن استخراج و بر اساس آن زندگی کنیم، آنگاه تمام مشکلات دنیا و آخرتمان حل خواهد شد.
 
اخوان صباغ با اشاره به اینکه قرآن را مهجور نگاه داشته‌ایم، گفت: در مهجوریت قرآن همین بس که معلم قرآن فقط به فکر تدریس و قاری قرآن فقط به فکر قرائت است در حالی که باید فرهنگ فهم و معرفت قرآنی و زندگی کردن با قرآن در جامعه جاری شود.
 
وی تاکید کرد: این مهم باید توسط مدیران این حوزه برنامه ریزی و محقق شود و اینکه ما مبلغ دین و مبلغ قرآن شده‌ایم، مسئولیت ما را در قبال قرآن افزایش داده است.
 
اخوان صباغ با تاکید بر اینکه قرآن با مدیریت توسعه نمی‌یابد بلکه با رفتار قرآنی توسعه می‌یابد، تصریح کرد: اگر کشور ما قرآنی است اما قرآن در بطن آن دیده نمی‌شود، خطر بزرگی است زیرا در چنین شرایطی مردم نسبت به اصل دین شبهه پیدا می‌کنند.
 
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در شرایطی که خودمان قرآن داریم و تمام قواعد زندگی در آن شرح داده شده، مسئولان ما قوانین و برنامه‌ها را از کشورهای اروپایی می‌گیرند و چشم به آنها دارند.
 
وی تصریح کرد: البته اتفاقاتی که در حوزه قرآن رخ داده بسیار خوب است و امروز آمارهای جامعه قرآنی با آمارهای قبل از انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه نیست اما هنوز جای کار بسیار دارد زیرا کف جامعه با مفاهیم قرآن آشنا نیستند و انس با قرآن ندارند.
 
اخوان صباغ اظهار داشت: با یک شبکه قرآن یا مؤسسات قرآنی نمی‌توان جامعه را قرآنی کرد بنابراین باید فکر اساسی شود و آمارها نشان می‌دهد که قرآن مهجور است.
 
وی عنوان کرد: گرچه منابع مالی کم و امکانات محدود است اما باید اراده کنیم که توسعه قرآن را از خودمان شروع کنیم و باید مردم را به همان راه‌هایی که رفته‌ایم و به آن باور داریم، هدایت کنیم.
 
اخوان صباغ گفت: البته ظرفیت‌های بسیار خوبی نیز ایجاد شده اما همه این ظرفیت‌ها باید در مسیر ولایت استفاده شود و درخواست‌های رهبری در زمینه قرآن مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: فضای تعلیم و تعلم قرآنی باید برای جامعه باز و همه کشور ما جامعه قرآنی شود و همه ما باید بر سر سفره قرآن حرکت کنیم و پیش برویم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..