یک مقام قضایی خبر داد:

انهدام یک باند قماربازی فضای مجازی در یزد

رئیس شعبه دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی در یزد از شناسایی و متلاشی شدن باند قمار بازی در فضای مجازی این استان خبر داد و گفت:‌ در این خصوص ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد و چندین کیلو طلا به نفع بیت المال ضبط شده است.

به گزارش یزدی نیوز«عزیز صابریان» با بیان این‌که برخی از افراد سودجو در داخل کشور با همکاری افرادی در خارج کشور اقدام به طراحی و راه‌اندازی سایت‌های قماربازی در فضای مجازی نمودند و با تبلیغات گسترده از این طریق اقدام به جذب افراد برای قمار بازی در این بستر می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با استفاده از درگاه‌های بانکی اجاره‌ای و افتتاح صدها حساب بنام افراد بی‌بضاعت در بانک‌های مختلف نسبت به تشویق افراد برای شرکت در قماربازی اقدام می‌کنند.

 
وی با اشاره به اهمیت شناسایی باندهای فعال در این زمینه و دستگیری متهمین مرتبط، افزود: با تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب یزد و تکمیل تحقیقات در این زمینه به درخواست دادستان، دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی به موضوع رسیدگی و مبلغی بیش از ۳۲ میلیارد ریال وجه نقد و چندین کیلو طلا که از این راه تحصیل شده بود به نفع بیت‌المال ضبط شد.
 
رئیس شعبه دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی در استان یزد گفت: مطابق قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده‌ی دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی قابل قبول نیست.
 
به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد،‌ صابریان در پایان تأکید کرد: فضای مجازی، عرصه‌ای امن برای تخلف و تقلب و کلاهبرداری نیست و فعالیت‌های مجرمانه قابلیت رصد و شناسایی به همت کارشناسان حرفه‌ای پلیس فتا و سایر سازمان‌های اطلاعاتی دارد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..