سرپرست مخابرات یزد:

سامانه ۱۱۸ یزد کشوری می شود/ یزدیها ماهانه ۱۲۰۰۰۰۰ تماس با ۱۱۸ می گیرند

سرپرست مخابرات منطقه یزد از اتصال سامانه راهنمای تلفن ۱۱۸ استان به سیستم کشوری خبر داد و کاهش صف‌های انتظار و دسترسی سریعتر به شماره‌ها با راه اندازی اپلیکشن کاربردی این سامانه تا پایان امسال را به مردم یزد وعده داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا زارع» با اشاره به سراسری شدن راهنمای تلفن ۱۱۸، اظهار کرد: سیستم پاسخگویی شماره ۱۱۸ طی چند ماه اخیر به سیستمی کشوری تبدیل شده و به طور مستقیم به پرونده سازمان‌ها و ادارات متصل خواهد شد به نحوی که شماره‎های‌ اعلام شده به شماره موجود در پرونده افراد حقیقی و حقوقی بستگی دارد.

 
وی با بیان این که مکاتباتی با سازمانها و ادارات به منظور بروز شدن و اعلام شماره‌های پاسخگو انجام شده است، در این رابطه تصریح کرد: بعضی از شماره‌ها که در حال حاضر توسط ۱۱۸ به مخاطبان اعلام می‌شوند از سوی ادارات پاسخگو نیستند یا ممکن است دچار تغییر و تحول شده باشند، به همین منظور طی مکاتبات با دستگاه ها خواستار اعلام شماره‌های پاسخگو شدیم.
 
این مسئول، یزد را دومین استان کشور پس از تهران در پیوستن به سیستم سراسری ۱۱۸ اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود هفت استان کشور در این خصوص اقدام کرده اند و مابقی استان‌ها نیز متناسب با زیرساخت‌های موجود در حال اضافه شدن هستند.
 
وی در مورد مزایای متعدد کشوری شدن سیستم پاسخگویی ۱۱۸، گفت: یکی از مهمترین مزایای این مهم، امکان استفاده از اپلیکیشن کاربردی برای جست و جوی شماره‌ها و دسترسی به اطلاعات است که امیدواریم با پیگیری‌های شرکت مخابرات ایران شاهد بهره‌برداری از این مزیت تا پایان امسال باشیم.
 
زارع امکان استفاده از شماره‌های همراه افراد سرشناس و شاخص بنا به درخواست خود متقاضیان را یکی از دیگر مزایای سراسری شدن سیستم ۱۱۸ دانست و گفت: شماره موبایل افرادی با فعالیت‌های غیرشخصی و اقتصادی بنا به درخواستشان  در این سامانه بارگذاری خواهد شد که این مهم نیز با پیگیری‌های مخابرات استان و تکمیل اطلاعات در شش ماهه دوم سال تکمیل می‌شود.
 
وی در مورد طولانی شدن زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتورهای ۱۱۸ در استان نیز اظهار کرد: زمان انتظار برای پاسخگویی از ۱۰۰ ثانیه به کمتر از ۵۰ ثانیه در ساعت ترافیک تماس و به کمتر از ۳۰ ثانیه درساعات عادی رسیده است که این زمان در حال نزدیک شدن به  نرم زمان انتظار یعنی حدود ۱۰ تا ۱۲ ثانیه در برخی از ساعات شبانه روز است.
 
سرپرست مخابرات منطقه یزد یکی از دلایل طولانی شدن زمان انتظار پاسخگویی در ۱۱۸ یزد  را بالا بودن تعداد تماس‌های غیرضروری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از تماس‌ها، غیرمرتبط با فعالیت ۱۱۸ است و بخشی از این موارد نیز متعلق به متقاضیانی است که شمارهای درخواستی آن‌ها در سیستم وجود ندارد که زمانی از انتظار را به خود اختصاص می‌دهند.
 
وی ادامه داد: از طرفی تعدادی از این افراد نیز بارها یک شماره را تقاضا می کنند، در صورتی کاهش این موارد می تواند زمان انتظار دیگر متقاضیان را کاهش دهد.
 
وی متوسط روزانه ۴۵ هزار تماس با ۱۱۸ استان را یادآور شد و گفت: متوسط تعداد تماس‌ های یزدیها با ۱۱۸ در هر ماه به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس می رسد  که در ماه‌هایی مانند تیرماه، این تعداد بیشتر و در ماه‌هایی مانند فروردین و مهر ماه این رقم کمتر از متوسط ماهانه است.
 
زارع در پایان با اشاره به فعالیت دو تا ۴۵ نفر در بازه‌های زمانی مختلف روز در سامانه ۱۱۸ استان، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی و فعالیت اپلیکیشن این سامانه شاهد کاهش هزینه‌های این بخش و نیز صف انتظار متقاضیان پاسخگویی از این سامانه باشیم و خدمات ارائه شده هم به بالاترین سطح ممکن ارتقا یابد. 
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..