استاندار یزد در نشست مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان عنوان کرد :

رفع دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گرو فراهم سازی زمینه های مشارکت

استاندار یزد با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت به عنوان کلید واژه فعالیت ها در تمامی حرکت های جمعی، عنوان کرد: رفع دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در گرو فراهم سازی زمینه های مشارکت است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد علی طالبی» در نشست مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان یزد که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان، معاون جوانان ادارات کل ورزش و جوانان، مشاور امور جوانان استاندار و اعضای مجمع در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد، با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت به عنوان کلید واژه فعالیت ها در تمامی حرکت های جمعی، عنوان کرد: یکی از محورهایی که باید به صورت جدی به آن  در کشور پرداخته شود، مشارکت بوده و در صورت خلق این فضا، بسیاری از دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه مند بودن تشکل های جوانان برای ایجاد مشاغل پایدار در استان، گفت: تشکل های جوانان می‌توانند برای رونق اشتغال به صورت عملگرایانه اقدامات خود را سامان داده و ایجاد مشاغل مطابق با اولویت های استان را مطالبه و دنبال کنند.
 دکتر طالبی با تاکید بر نظام نوآوری و اقتصاد دانش بنیان به عنوانِ یکی از اولویت های استان، گفت: کلید رهایی از بیکاری استان توجه به اقتصاد دانش بنیان است.
 وی با بیان اینکه فرصت های شغلی بسیاری در استان وجود دارد، افزود: این مشاغل رافع مشکل بیکاری استان نیستند، چرا که عمده بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی و بانوان تشکیل می‌دهند و مشاغل موجود مناسبت این اقشار نیست.
استاندار با اشاره به اعتماد استان به قشر جوان و تاکید بر رویکرد استان برای انتقال مسئولیت ها از جمله برون سپاری وظایف دستگاه های دولتی به جوانان، افزود: سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان می‌توانند با ارائه طرح های قدرتمند، به این حوزه ها ورود پیدا کنند.
 دکتر طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم فراهم سازی شرایط برای ایجاد نشاط اجتماعی، عنوان کرد : شور و نشاط و پویایی جوانان در قالب فعالیت های مردم نهاد می‌تواند نشاطی ایجاد کند که با تسری به جامعه، عامل افزایش نشاط در استان و کشور باشد.   
استاندار با تاکید بر لزوم همراهی مسئولین استان از جمله مدیران دستگاه های دولتی و فرمانداران با سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان گفت: در صورت عدم همکاری مسئولین تذکرات لازم به آنها داده خواهد شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..