معاون راه و شهرسازی یزد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در یزد از آخر مرداد

معاون اداره کل راه و شهرسازی یزد گفت:‌ پیرو دستور و پیگیری جدی معاون امور عمرانی استاندار یزد عملیات ساخت طرح‌های آپارتمانی از ۳۱ مردادماه امسال در تمام شهرستان‌های استان یزد آغاز می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی خواجه‌رضایی» در جلسه شورای ملی مسکن شهرستان یزد، ‌اظهار کرد: در شهر یزد و حمیدیا طی سه مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام شده که در مجموع ۱۳ هزار و ۸۶۸ نفر، موفق به ثبت نام شدند و از این تعداد حدود ۷ هزار نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

 
وی افزود: ثبت‌نام شدگان شهر شاهدیه در مرحله اول ۳۰ نفر، مرحله دوم ۱۶۹ نفر و در مرحله سوم ۲۵ نفر بودند و ثبت نام آنها در طرح اقدام ملی مسکن، قطعی شده است.
 
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان یزد قطعی شدگان ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در زارچ را طی سه مرحله۲۳۶ نفر دانست و بیان کرد: با توجه به این‌که دو شهر زارچ و شاهدیه از شهرهای با جمعیت کمتر ۱۰۰ هزار نفر هستند، متولی امر ساخت و ساز طرح‌های طرح اقدام ملی مسکن، بنیاد مسکن است و اداره کل راه و شهرسازی استان بر روند انجام امور نظارت دارد.
 
خواجه‌رضایی در ادامه به گلایه‌های بنیاد مسکن نسبت به عملکرد برخی از شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از گلایه‌های بنیاد مسکن این است که افراد نام خود را در سامانه ثبت‌نام ثبت کردند، ولی علی رغم تماس های مکرر هنوز اقدامی برای تکمیل مدارک و دیگر موارد مربوطه، نداشته‌اند.
 
این مسئول با بیان این‌که برنامه ابلاغی ما برای شهر حمیدیا ساخت ۴۰۶ واحد مسکن است،‌ تصریح کرد: حدود چهار هزار متر مربع زمین برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی در اختیار یکی از شرکت‌های زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته که این شرکت در حال حاضر در مرحله‌ طراحی سازه است و پس از اتمام طراحی، وارد فاز انعقاد قرارداد می‌شود.
 
معاون اداره کل راه و شهرسازی یزد  با بیان این‌که پیرو دستور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، از ۳۱ مردادماه امسال عملیات ساخت طرح‌های آپارتمانی سراسر استان آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در فاز نخست اجرای طرح اقدام ملی مسکن، دو طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام انجام می‌شود که یکی از آن‌ها مجتمعی ۴۰ واحدی واقع در بلوار نواب صفوی است که عملیات اسکلت بندی و مراحل مربوط به اخذ پروانه‌آن در حال انجام است.
 
وی ساخت مجتمع ۴۰ واحدی از آورده‌ی خود ستاد فرمان امام و نیز انعقاد قراردادی برای ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در فلکه پنجم آزادشهر را از دیگر طرح های مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شهر یزد دانست و گفت: ۷۰۳ متقاضی واجد شرایط مسکن فرهنگیان در استان یزد شناسایی شدند.
 
خواجه رضایی در پایان با بیان این‌که از تعداد کل متقاضیان مسکن فرهنگیان در استان تعداد ۴۹۰ نفر واجد شرایط در شهرهای  یزد، شاهدیه و حمیدیا هستند،‌تصریح کرد: علی رغم این‌که باید بحث تامین زمین برای ساخت مسکن این قشر، از سوی خود آموزش و پرورش صورت بگیرد، اما متاسفانه زمینی برای ساخت این واحدها لحاظ نشد و در نهایت اداره کل راه و شهر سازی قریب به ۷ هزار متر مربع از اراضی اکرمیه را مشخص کرده و مکاتبات لازم را انجام داده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..