تنها موزه خودرو‌های کلاسیک کشور خاک می‌خورد

در موزه خودرو‌های کلاسیک یزد ۳۵ خودرو کلاسیک، تاریخی و دست ساز وجود دارد که این روز‌ها با استقبال کم مردم مواجه شده است.

به گزارش یزدی نیوز، موزه خودرو‌های کلاسیک، تاریخی و دست ساز یزد تنها موزه خودروی کشور، که با زبان بی زبانی گویای خاطرات این وسیله نقلیه جذاب است.

این موزه که در فضای ۱۸۰۰ مترمربع در بخشی از بنای تاریخی کارخانه جنوب راه اندازی شده ۳۵ خودرو کلاسیک، تاریخی و دست ساز را در خود جای داده است که قدیمی‌ترین این خودرو‌ها مربوط به سال ۱۹۵۲ میلادی می‌باشد.
در این موزه برخی از خودرو‌های کلاسیک و منحصر به فرد، خوردو‌هایی منتسب به شخصیت‌های برجسته کشور و نیز خودرو‌هایی دست ساز دیده می‌شود که به طور شگفت آوری سالم و قابل استفاده است.
به رغم اینکه این موزه با استقبال مردم در حال به اوج رسیدن بود با شیوع کرونا از تک و تاپ افتاده و روز‌های ناخوشی را طی می‌کند.
مدیر این موزه خودرو‌های کلاسیک گفت: ما برای اداره این موزه و رفع مخارج آن حداقل ۱۰  میلیون تومان در ماه نیازمندیم که متاسفانه در شرایط فعلی هیچگونه درآمدی نداریم و هزینه‌ها را خودمان باید پرداخت کنیم. 
اردانی افزود: هر چند که یک ماهی از گشایش این موزه می‌گذرد و ما تمامی شرایط بهداشتی را برای بازدید کنندگان فراهم کردیم، اما استقبال کم مردم باعث شده نفس‌های این موزه منحصر به فرد به شماره بیفتد. 
وی همچنین تاکید کرد به رغم اینکه این موزه پویاست، اما مسئولان مربوطه هم به غیر از حمایت معنوی هیچ حمایت مالی نکردند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..