قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

امنیت خانواده و سلامت جامعه در گرو ترویج نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه ۹۵ درصد مجرمان حرفه ای تارک الصلاه بوده اند، گفت: اکنون امنیت خانواده و سلامت جامعه در گرو ترویج نمازخوانی است.

به گزارش یزدی نیوزاحمد زرهانی، در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد اظهار داشت: مسئله نماز، اولین مسئله از حیث تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی است و اگر حق این مسئله ادا کنیم از مسائل دیگر خاطر جمع می‌شویم.

 
زرهانی با تشکر و تقدیر از مسئول سابق ستاد نماز استان یزد گفت: از جناب حبیبیان تقاضا داریم که در اتاق فکر ستاد نماز شرکت داشته باشند و امیدواریم جناب موسوی مسئول جدید این ستاد کارنامه درخشان در ادامه‌ی روند خدمت در این عرضه داشته باشند.
 
قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته خیران کمک بسیاری به رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف کرده اند، افزود: مجمع خیرین مسجد ساز می‌تواند نمازخانه ساز هم باشند و کمبود نماز را جبران کنند.
 
زرهانی ادامه داد: شعار امسال اجلاس نماز پیوند مسجد، خانه و مدرسه است، قصد داریم حرکت غیرتکراری و تحول عملی در دوره داشته باشیم و امروز بیش از گذشته نیازمند تعامل این سه نهاد هستیم.
 
وی تصریح کرد: طرح آمایش نشان داد تعداد مساجد اهل سنت متناسب با جمعیتشان در مقایسه با شیعه بیشتر است و ما به طور کلی به شدت کمبود مسجد داریم، لازم است انگیزه ایجاد کنیم تا مردم بانیان مسجد شوند و خود امور آن را اداره کنند.
 
قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به لزوم فعالیت در فضای مجازی عنوان کرد: کارگروهی از متخصصین معارف اسلامی و متخصصان فضای مجازی که در ساخت اپلیکیشن و هدایت فضای مجازی تأثیر گذارند تشکیل شود و در نوع و شیوه کار در این بستر باید فکر کرد.
 
زرهانی گفت: مسئله کتاب و دانش افزایی مسئله بسیار مهمی است و امروزه باید فعالیت فرهنگی به سمتی هدایت شود که تولیدات فرهنگی متناسب با فکر، روحیه و نیازهای جوانان باشد و پاسخ گوی تحولات امروزی شود.
 
وی اظهار داشت: فضای مجازی بازوی دوم رسانه است، اکنون در طی دو سه ساله آینده باید از طریق فضای مجازی برای ترویج فرهنگ نمازخوانی استفاده کنیم و دیگر نباید به برنامه‌های روتین گذشته بسنده کرد، باید طلاب در رسانه بیشتر حضور داشته باشند تا بتوانند در زمینه فرهنگی و هنری تحول آفرین شوند.
 
قائم مقام ستاد اقامه نماز تصریح کرد: طلاب باید به زیر پوست شهر نفوذ کنند، اکنون بخشی از جامعه از رادار ما خارج شده و باید بتوانیم با آنها با سازوکار مناسب خود ارتباط برقرار کنیم.
 
زرهانی افزود: حضور روحانیون خوش فکر و جوان گرا در مدارس به شدت مؤثر است، با ترویج نماز جلوی بسیاری از جرایم گرفته می‌شود، آمارها نشان می‌دهد رابطه ترک نماز و بی نمازی با جرایم قضائی است ۹۵ درصد است، یعنی ۹۵ درصد از مجرمان حرفه‌ای تارک نماز بودند و یا اطلاعی از نماز نداشتند.
 
وی اظهار داشت: امنیت خانواده و سلامت جامعه در گرو ترویج نماز است، اگر در راه دین هزینه نکنیم بلا نازل می‌شود، اگر نظام اجتماعی حکومتی حق دین را ادا نکند در جای دیگر خدا جبران می‌کنم و خسارت سنگینی بر جامعه وارد می‌شود
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..