تپه‌های مصنوعی ۱۷ متری در یزد

روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله در یزد تولید می‌شود، ولی جایگاهی برای تفکیک آن وجود ندارد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر یزد گفت: بر اثر تولید روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله در یزد و به دلیل دفن آن، تپه‌های مصنوعی به ارتفاع ۱۷ متر از زباله ایجاد شده که لازم است کارخانه کمپوست برای رفع این اوضاع راه اندازی شود

نیکنام افزود: با برنامه‌های زمانبندی شده قرار است تا اواسط ماه شهریور فراخوان این مجموعه به سرانجام برسد و مدت اجرای آن هم به مدت یکسال طول خواهد کشید.
 
وی گفت : سعی بر این است تا پایان فعالیت شورای پنجم فاز اول کارخانه کمپوست در شهر یزد راه اندازی شود.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر یزد بر ابعاد اقتصادی و محیط زیستی موضوع تاکید کرد و گفت: راه اندازی کارخانه می‌تواند زباله‌های ‌تر را تبدیل به کود کرده و از نظر اقتصادی و محیط زیستی با ارزش است.
 
معاون محیط زیست نیز گفت: پسماند‌ها طلای کثیف هستند که اگر به خوبی مدیریت شود می‌توان در آمد خوبی از آن کسب کرد و همین طلای کثیف اگر بطور صحیح مدیریت نشود تبدیل به یک معضل می‌شود و باعث آلودگی آب و خاک خواهد شد.
 
کوچک زاده راه اندازی کارخانه پسماند را ضروری دانست و افزود: متاسفانه این کارخانه که به دلایلی متوقف شده باید مجدداً بازسازی و راه اندازی شود تا دیگر شاهد دفن زباله‌های شهری به این حجم گسترده در شهر یزد نباشیم.
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..