رئیس شورای اسلامی استان یزد مطرح کرد:

شوراهای اسلامی شهر و روستا اولین پشتیبانان مدافعان سلامت

رئیس شورای استان ‌یزد گفت: علی‌رغم اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از بیماری کرونا بیشترین ضررهای مالی را دیده‌اند اما شوراهای شهر و روستا همچنان اولین پشتیبانان مدافعان سلامت هستند.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحمود میر ابوالقاسمی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه شهرداری ها و دهیاری های استان از بیماری کرونا بیشترین اثرات منفی و ضررهای مالی را داشته اند اما شوراهای اسلامی شهر و روستا همچنان اولین پشتیبانان مدافعان سلامت هستند.

 
وی ادامه داد: ۲۱ شهرداری و ۳۶۲ دهیاری استان یزد که خدمات متعددی را به شهروندان ارائه می‌دهند با انتشار ویروس کرونا، درآمدها، هزینه های تحمیلی بر مدیریت شهری و منابع درآمدی خدمات آنها به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر شیوع این بیماری قرار گرفته است.
 
رئیس شورای اسلامی استان یزد افزود: بر اساس برآوردها و اعلام نظرات رسمی به دلیل بروز و شیوع بیماری کرونا ۱,۸۰۰ میلیارد ریال ضرر و زیان دیده اند و این امر می طلبد که به منابع درآمدی شهرداری ها در سال جاری توجه ویژه ای صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه بحران کرونا موجب افزایش هزینه‌های دولت شده است، عنوان کرد: این موضوع کاهش پرداخت های موظفی دولت به شهرداری ها را به دنبال خواهد داشت.
 
میرابوالقاسمی گفت: تحمیل هزینه اضافی به منظور ضدعفونی کردن سطح شهر برای پیشگیری از بیماری کرونا، افزایش هزینه های شهرداری برای مراقبت های بهداشتی حمل و نقل عمومی، هزینه های تحمیلی به منظور نظافت معابر، جمع آوری و تفکیک زباله های آلوده و هزینه ضدعفونی نمودن وسایل حمل و نقل عمومی در این ایام برای شهرداری ها قابل توجه بوده است.
 
رئیس شورای اسلامی استان یزد با تاکید بر به رسمیت شناختن و ارتقای جایگاه نهادهای محلی در کنار شوراهای اسلامی شهر و روستا، ارائه گزینه های مختلف حمایتی، معافیتی، تخفیف و تقسیط برای کسب و کار های شهری و محلی متناسب با شدت اثرپذیری از بیماری کرونا را پیشنهاد داد و فرهنگ سازی و ترویج فاصله‌گذاری اجتماعی در فضاهای شهری، حمل و نقل عمومی و فضاهای کسب و کار را خواستار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..