یزد رتبه نخست کشور در تولید نیروگاه‌های خورشیدی را دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی در کشور گفت: یزد رتبه نخست کشور در تولید نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

به گزارش یزدی نیوز ابوالفضل اسدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه استفاده از انرژی‌های خورشیدی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده اظهار داشت: علاوه بر ایجاد برق، ارتباط خوب یزد با دیگر استان‌ها هم سبب شده که هم بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم و هم افق متفاوتی که در کشور وجود دارد را تکمیل کنیم.

 
وی با بیان اینکه این موضوع به پایداری شبکه برق کمک بسیار خوبی می‌کند گفت: با زحمات، همت و دانش متخصصان بومی یزد، خاموشی مردم استان یزد حدود یک دهم متوسط کشوری است که رقم بسیار خوبی به حساب می‌آید و در این حوزه هم رتبه برتر کشور را داریم.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: استان یزد با مصرف بیش از ۷۵ درصد برق در بخش صنعتی، و هفت درصد در بخش کشاورزی، بیشترین سهم را در بار مولد و اشتغال‌زا دارد و به این ترتیب بیش از ۸۰ درصد برق استان یزد برای تولید و اشتغال مصرف می‌شود.
 
اسدی این شاخص یزد را هم در کشور جزو برترین استان‌ها دانست و افزود: نیاز مصرف استان یزد در سال گذشته ۱۶۶۸ مگاوات بود که نسبت به سال قبل آن حدود هشت درصد رشد داشت و امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۱۸۳۵ مگاوات برسد.
 
وی گفت: در هشت ماه سال ما روند مصرف معمول داریم ولی به محض وارد شدن گرما و استفاده از کولر و وسایل سرمایشی، حجم بار مصرفی افزایش پیدا می‌کند و عملا در ساعاتی از سال، از میزان انتظار فراتر می‌رویم.
 
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد افزود: کل پیک بار کشور در تابستان ۵۸ هزار مگاوات بوده که در زمستان به حدود ۳۵ هزار می‌رسد که نشان می‌دهد ۲۵ هزار مگاوات بار مصرفی در تابستان مربوط به سیستم‌های سرمایشی است.
 
اسدی خاطرنشان کرد: این میزان برق مصرفی هم تنها در ۵۰۰ ساعت استفاده می‌شود و در دیگر ساعات طول سال هیچ استفاده از این حجم نیروگاه نداریم.
 
وی افزود: در راستای مدیریت این مصرف، اولین فکری که به ذهن می‌رسد توسعه نیروگاه‌ها است در حالی که تنها اگر برای افزایش ۵ درصدی هر سال اقدام به ایجاد نیروگاه کنیم، نیاز به صرف ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است که در طول ۸ ماه به هیچ عنوان استفاده هم نمی‌شود.
 
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با بیان اینکه در دنیا امروزه راهکاری که بدون تحمیل هزینه اضافی به بیت‌المال وجود دارد، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است که مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: ما یا می‌توانیم هزینه‌های میلیاردی داشته باشیم و نیروگاه بسازیم یا اینکه مدیریت مصرف و بهینه‌سازی این مشکل را حل کنیم که پیشنهاد و برنامه ما انجام توامان هر دو این موارد است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..