امام جمعه یزد:

برای برگزاری عزاداری‌ها برنامه مشخص ارائه شود

در این شرایط کرونایی باید کاری کنیم که هم روضه‌ها تعطیل نشود و هم مسائل بهداشتی در برگزاری مراسم‌ها به طور کامل رعایت شود.

به گزارش یزدی نیوزدر نشست ائمه جمعه استان، تحولات جمعیت استان و تاثیر رشد جمعیت بر سایر بخش ها، ترویج و توسعه فرهنگ زکات و برگزاری عزاداری‌های محرم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص برگزاری روضه‌ها و عزاداری‌ها گفت: در این شرایط باید کاری کنیم که هم روضه‌ها تعطیل نشود و هم مسائل بهداشتی در برگزاری چنین مراسمی به طور کامل رعایت شود.
 
آیت الله ناصری افزود: در این زمینه یک برنامه مشخص باید از سوی ائمه جمعه تنظیم و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شود.
 
حجت الاسلام موسوی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان هم با بیان اینکه تبلیغ، ترویج و جذب فریضه زکات در این نشست مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت گفت: مقرر شد با برگزاری جلسات متعدد بین سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، کمیته امداد و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان، تصمیات لازم در خصوص جذب و جمع آوری زکات در استان گرفته شود.
 
حجت الاسلام شریفی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان نیز با اشاره به در پیش بودن پنجم مرداد ماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب توسط ایت الله طالقانی گفت: جذب جوانان به نماز‌های جمعه و برگزاری باشکوه ان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار خواهد بود.
 
استاندار در این نشست ضمن قدرانی از ائمه جمعه استان به دلیل تعامل کم نظیر با بدنه دولت در استان گفت: این سطح از تعامل بسیار برای پیشبرد اهداف استان ارزشمند است.
 
طالبی افزود: همه سعی ما در استان این است که به شرایط قرمز نرسیم تا نیاز به تعطیلی کسب و کار‌ها نداشته باشیم. 
 
وی گفت: اکثر مبتلایان در کشور درعروسی ها، عزاداری‌ها و مهمانی‌های خانوادگی حضور داشته اند که در این زمینه مردم باید رعایت کنند.
 
استاندار یزد  در رابطه با موضوع گرانی گفت: این یک مشکل کشوری است و البته باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در استان تقویت شود.
 
طالبی  راه اندازی مراکز عرضه مستقیم کالا‌های اساسی مردم را برنامه‌های ستاد تنظیم بازار استان دانست که در حال انجام است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..