سیستم جامع آماری خشونت در استان یزد راه اندازی می‌شود

معاون اجتماعی دادگستری استان یزد بر لزوم بهره گیری از آمارهای مستند و مستدل در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در همین راستا سیستم جامع آماری خشونت در یزد راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رحیمی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با انتقاد از پراکندگی آماری در حوزه آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: برای رفع این معضل سیستم جامع آماری خشونت با محوریت اورژانس اجتماعی در استان راه اندازی می‌شود.

 
وی افزود: قطعاً وجود اطلاعات آماری مستند در کنار بررسی علل و عوامل آن می‌تواند نقش مهمی را در اصلاح امور و برنامه ریزی مستدل ایفا کند.
 
رحیمی زاده بر لزوم توجه به بحث آموزش در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از خشونت تاکید کرد و گفت: در همین راستا دوره‌های مشاوره و مددکاری از طریق مراجعه به خانواده و یا دعوت از افراد با تعیین مصادیقی که اقدام به خودکشی یا خشونت‌های خانگی داشته‌اند با هدف پیشگیری برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره به موفقیت طرح نماد در استان گفت: پروژه ملی نظام مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان با عنوان نماد و با محوریت اداره کل آموزش و پرورش استان از سال ۹۶ با مشارکت ۱۴ سازمان در استان در حال انجام است.
 
رحیمی زاده عنوان کرد: هدف کلی طرح نماد گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ مهارت‌های خود مراقبتی در برابر رفتارهای پرخطر در بین دانش آموزان است.
وی افزود: طرح نماد از جمله طرح‌های پیشنهادی قوه قضائیه به وزارت آموزش پرورش در حوزه دانش آموزی بوده که شورای اجتماعی کشور نیز بر اجرای آن تاکید دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..