فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء:

راه آهن یزد ـ اقلید ظرف ۱۰ ماه آینده بهره‌برداری می‌شود

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه راه آهن یزد ـ اقلید یکی از پروژه های مهم یزد است که توسط این قرارگاه در حال اجراست، گفت: این پروژه ظرف ۱۰ ماه آینده بهره برداری می شود.

به گزارش یزدی نیوز سعید محمد در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن یزد اقلید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین اعتبار این پروژه دولتی است و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین اعتبار آن قول‌هایی داده است.

 
وی با اشاره به اینکه ظرفیت ترانزیتی استان یزد بسیار بالاست، افزود: راه آهن یزد اقلید می‌تواند یزد را به جنوب کشور متصل کند ضمن اینکه این خط ریلی در حوزه گردشگری نیز بسیار اثرگذار و توسعه بخش است.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به راه اندازی بندر خشک در استان یزد عنوان کرد: برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت این بندر و کاهش زمان ارسال بار، خط آهن یزد اقلید بسیار مؤثر است.
 
وی با اشاره به اینکه این خط ریلی سالهاست طراحی شده است، بیان کرد: به دلیل عدم تأمین منابع مالی، اجرای این خط با مشکلاتی مواجه و مدت زمان طولانی متوقف شد.
 
محمد ادامه داد: همکاران ما با تمام قوا این پروژه را تقریباً به ۷۰ درصد رسانده‌اند اما برای تکمیل آن نیاز به منابع مالی داریم که خوشبختانه رئیس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه قول‌هایی داده و مشکلی برای تأمین اعتبار نیست.
 
وی تاکید کرد: این پروژه به طور قطع تا اردیبهشت ماه سال آینده آماده بهره برداری قرار خواهد گرفت اما لازم است اعتبار آن به موقع تأمین شود تا بتوانیم به قول خود به مردم استان یزد عمل کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..