فاز ۸ توسعه شبکه ارتباطات سیار در یزد عملیاتی شد

عملیات توسعه پوشش شبکه همراه اول با اجرای فاز هشت در استان یزد آغاز و اولین سایت آن راه‌اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد مسعودی‌مقدم» مدیر ارتباطات سیار مخابرات یزد ضمن اعلام این خبر، در این باره تصریح کرد: طرح فاز هشت توسعه شبکه ارتباطات سیار استان در دو بخش ایجاد سایت‌های جدید و ارتقای تکنولوژی ۴G/۳G سایت‌های موجود استان به منظور تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه در سطح شهر یزد و سایر شهرهای استان اجرا می‌شود.

 
وی افزود: ساخت ۵۳ سایت جدید در برنامه قرار دارد که نخستین سایت آن در خیابان بهار(جاده فرودگاه) راه‌اندازی شد و با افزایش کیفیت مکالمات و افزایش قابل توجه سرعت دیتای همراه اول در آن منطقه به مشکلات موجود در آن منطقه پایان داد.
 
مسعودی مقدم اظهار کرد: در بخش دوم فاز هشت توسعه ۱۴۱ مورد ارتقای تکنولوژی  ۴G/۳G سایت‌های موجود در دستور کار است که با تلاش متخصصان مخابرات یزد تاکنون ۴۷ مورد که تجهیزات آن تحویل استان شده، نصب و راه‌اندازی شده است.
 
مدیر ارتباطات سیار مخابرات یزد یکی از ویژگی‌های اصلی فاز هشت را تعداد زیاد سایت‌های جدید در سطح شهر یزد عنوان کرد و گفت: تکمیل پوشش و افزایش ظرفیت شبکه ارتباطات در استان مستلزم همکاری سازمان‌های اجرایی استان و همیاری و مساعدت همشهریان در نصب این سایت‌ها در مکان‌های تعیین شده است.
 
به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۶۳۹ هزار خط تلفن همراه اول در استان فعال است که بالغ بر ۳۵۶ هزار دائمی و حدود یک میلیون و ۲۸۳ هزار نیز خط اعتباری است. ضریب نفوذ تلفن همراه دریزد ۱۳۲.۶ درصد است.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..