چهار مرکز مثبت زندگی در میبد راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد از افتتاح و راه‌اندازی چهار مرکز مثبت زندگی در مناطق مختلف این شهر در هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید محسن فلاح» ضمن تبریک هفته بهزیستی از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه که امسال با شعار «شفافیت، تحول خدمت و ارتقاء سلامت اجتماعی در خانواده» نام‌گذاری شده است، از افتتاح چهار مرکز مثبت زندگی در این هفته خبر داد و افزود: راه‌اندازی این مراکز با توجه به ۱۸۵۰ پرونده‌ موجود در بهزیستی میبد و به منظور تسهیل خدمات‌رسانی به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی برای اولین‌ بار در شهرستان به تصویب رسید.

 
وی از دیگر برنامه‌های این هفته در شهرستان را افتتاح اولین نمایشگاه دائمی تولیدات معلولان و مددجویان شهرستان در فضایی با ۲۰۰ مترمربع، برگزاری دوره آموزشی با موضوع کووید ۱۹ ویژه پرسنل خانه کودکان، برگزاری دوره آموزشی جهت مددکاران، برگزاری مسابقه ورزشی دارت بین کارمندان، توزیع نمادین سبد غذایی جهت مددجویان و معلولان، برگزاری دوره آموزشی ویژه مراجعان اورژانس خدمات اجتماعی، تقدیر از موسسات پیشگیری همکار در کاهش آسیب‌های اجتماعی کرونا، نواختن زنگ هفته بهزیستی در مهد بهار میبد ذکر کرد.
 
رئیس بهزیستی میبد عملکرد یک ساله این اداره را تشریح و اظهار کرد: این مرکز با چهار بخش دولتی و ۷۳ مرکز غیردولتی با ۴۲ کارمند اداری و ۴۵۰ نیروی غیردولتی شامل مهدهای کودک، موسسه‌های خیریه و پیشگیری، کلینیک مددکاری و ترک اعتیاد، مراکز روزانه و شبانه توانبخشی و  مرکز مشاوره، نزدیک به ۹۰ درصد فعالیت‌های این اداره را انجام می‌دهند.
 
فلاح افزود :۲۳۸ پرونده مستمری‌بگیر در حوزه خانواده در این مرکز وجود دارد که شش خانواده با توجه به ازدواج، اشتغال و برقراری مستمری از دیگر نهادها بازتوان شده و از این مرکز خارج شدند.
 
وی اجرای طرح توانمندسازی در محله شهیدیه را یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز بهزیستی شهرستان میبد خواند و بیان کرد: این طرح با هدف کاهش فقر با همکاری مردم و مسئولان در منطقه شهیدیه انجام گرفت.
 
این مسئول با اشاره به فعالیت یک مرکز و دو موسسه در حوزه اجتماعی بهزیستی میبد، از تشکیل ۹۶ پرونده برای خانواده‌های دو قلو و سه قلو ،ارائه خدمات به ۶۳ خانواده در زمینه شیر خشک و پرداخت چهار میلیون تومان کمک هزینه به خانواده های دوقلو، کمک معیشتی ماهیانه جهت شش خانواده سه قلو و ارائه کمک هزینه تحصیلی به ۳۴ دانشجو و دانش آموز به عنوان دیگر فعالیت‌های بهزیستی شهرستان یاد کرد.
 
وی افزود: برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مهارت زندگی، پیشگیری از معلولیت های دوره سالمندی، تهدیدهای فضای مجازی جهت زنان سرپرست خانوار، برقراری مستمری جهت ۳۸ خانواده دوقلو در حوزه کودکان، وجود ۲۹ مهد شهری و روستایی با هزار کودک، اجرای طرح غذای گرم در مهدهای روستایی، ضدعفونی مهدهای کودک در دوران کرونا، شرکت مدیران و  مربیان در پویش همدلی و کمک مومنانه، مراجعه به اورژانس اجتماعی در راستای کاهش بحران خانواده و طلاق و ارائه کلیپ‌های تبلیغاتی اورژانس اجتماعی با موضوع طلاق از دیگر موارد عملکرد اداری بهزیستی شهرستان میبد در یکسال  گذشته بوده است.
 
رئیس بهزیستی میبد در  رابطه با عملکرد حوزه توانبخشی این اداره در شهرستان، بیان کرد: سه هزار و ۱۷۰ پرونده توانبخشی در این مرکز وجود دارد که از این تعداد پرونده، دو هزار و ۱۴۱پرونده فعال و یک هزار و ۶۶۱ پرونده به صورت ماهیانه مستمری می‌گیرند و یک موسسه توانبخشی به عنوان جامعه خیرین و معلولین با ۲۶۰ پرونده در حال خدمات رسانی است.
 
فلاح همچنین از بهره‌برداری بزرگترین ساختمان مجهز به امکانات توانبخشی در این شهرستان به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: موسسه خیریه محبت از نظر وسعت، کیفیت و ساختار و همچنین امکانات یکی از مجهزترین مراکز استان است که در هفته دولت سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..