بازار پوشاک ایران در دست چین و ترکیه

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از اینکه بازار پوشاک ایران در دستان چین و ترکیه قرار گرفته است گفت: دولت باید با جدیت جلوی واردات پوشاک به کشور را بگیرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با کمیته امداد باید به آن توجه کرد، تلاش برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است.

وی با بیان اینکه هر سال به مددجویان کمیته امداد اضافه می‌شود، افزود: باید اقدامی شود که اگر ما ورودی به کمیته امداد داریم، اقدامات توانمندسازی سبب شود که خروجی هم داشته باشیم و تنها برای مدتی فرد در کمیته امداد بماند تا مشکلش حل شود و به خودکفایی در حوزه اقتصادی برسد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ممکن است سرمایه‌گذار به دلیل افزایش قیمت‌ها نتوانسته با تسهیلاتی که دریافت کرده کارش را تمام کند، در اینجا اگر بانک به جای اینکه کار وی را تعطیل کند، مقدار دیگری تسهیلات به او بدهد هم اشتغال و تولید تقویت می‌شود هم آن فرد می‌تواند تسهیلات قبلی را هم پرداخت کند.
 
ناصری یزدی اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی به ویژه بیکاری، اقتصاد تعاونی است و ما باید زمینه تقویت تعاونی‌ها و تشکیل این چنین مجموعه‌هایی در نقاط مختلف کشور را فراهم کنیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت توجه به خودکفا کردن کشور در حوزه پوشاک گفت: صنعت پوشاک نیاز به صنعت و سرمایه اولیه گسترده ندارد و با حمایت جزئی و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز، می‌توان کارگاه‌های پوشاک را راه‌اندازی کرد.
 
امام جمعه یزد تأکید کرد: با توجه به جمعیت بالای ۸۰میلیون نفری ایران، قطعا ما در کشور سالانه بیش از ۴۰۰میلیون قطعه لباس نیاز داریم که متاسفانه الان بخش عمده‌ای از این نیاز توسط کشور‌های چین و ترکیه ایجاد می‌شود.
 
ناصری یزدی با تاکید بر ضرورت جلوگیری و برخورد شدید از واردات پوشاک به کشور گفت: اگر بتوانیم تمام نیاز کشور به پوشاک را در داخل تامین کنیم، چندین میلیون فرصت شغلی به وجود می‌آید و بسیاری از افراد بیکار مشغول به کار می‌شوند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..