کاهش آمار معلولیت با اجرای غربالگری در میبد

رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: بهزیستی شهرستان از سال گذشته فعالیت‌های متعددی با چهار مرکز دولتی و ۷۳ مرکز و موسسه غیردولتی داشته است.

به گزارش یزدی نیوز فلاح افزود: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ نفر برای انجام آزمایش و مشاوره ژنتیک به مرکز تحقیقات ژنتیک میبد مراجعه کرده اند.

 
 
وی با اشاره به ارائه خدمات تخصصی و فوری به ۸۵۰ پرونده اظهار داشت: شهرستان میبد ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار تسهیلات اشتغال داشته است. اشتغال ۱۲۰ نفر، راه اندازی کارگاه ویژه معلولین با ۱۰ نیروی کار و افتتاح نمایشگاه تخصصی معلولین در روز‌های آینده از جمله اقدامات صورت گرفته است.
 
 
فلاح از بهره برداری ساختمان جدید مرکز توانبخشی محبت با ۱۳۰ معلول ذهنی و روانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در بحث ویزیت در منزل مددجویان و تیم مراقبین هم به ۸۰ معلول خدمات رسانی شده است.
 
 
رئیس اداره بهزیستی میبد، آموزش ۸۰۰ نفر در بحث پیشگیری و دانشنامه ازدواج در سال گذشته و غربالگری ۹۰ درصدی خانواده‌ها در طرح تنبلی چشم، شنوایی، استراق و اختلالات ژنتیکی را از دیگر اقدامات بهزیستی برشمرد.
 
 
وی تأکید کرد که با اجرای این طرح ها، آمار معلولیت شهرستان در چند سال اخیر در نابینایی، ناشنوایی و معلولیت ارثی و ژنتیکی رو به کاهش بوده است.
 
 
فلاح ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۸۵۰ پرونده مستمری بگیر حمایتی، ۲۳۰ پرونده زنان سرپرست خانوار، پنج گروه خانه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با ۴۳ کودک در میبد تشکیل شده و ۲۸۰ پرونده بحران در سال گذشته خدمات تخصصی دریافت کرده اند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..