رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد:

شبکه‌ای غیررسمی مشوق یزدی‌ها در ساخت و سازهای غیرمجاز است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان این که در حال حاضر شبکه‌ای غیررسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم در ساخت و سازهای غیرمجاز است، اظهار کرد: متصل شدن سامانه های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.

به گزارش یزدی نیوز«مهدی سالاری» در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر یزد، از تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد هماهنگی بین نظام مهندسی و شهرداری قدردانی کرد و نتیجه این تلاش‌ها را در حل مشکلات مردم و کاهش هزینه آنان مؤثر خواند.

 
سالاری در بیان اقدامات این سازمان به راه‌اندازی سامانه‌های غیرحضوری به دنبال شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با هدف کاهش مراجعات و به منظور حفظ سلامتی افراد سامانه‌های غیرحضوری متعددی در سازمان راه‌اندازی شد که از جمله آن می‌توان به سامانه پرسش و پاسخ غیرحضوری «تیکتینگ» اشاره کرد.
 
رئیس سازمان در ادامه ضمن معرفی سامانه «ارجاع نظارت» که توانسته به خوبی بر مبنای شفافیت، فرآیند ارجاع نظارت را ساماندهی کند، گفت: سازمان نظام مهندسی زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای در زمینه طراحی را نیز دارد و چنانچه مشارکت خوبی بین شهرداری و سازمان در تبادل اطلاعات صورت گیرد، این کار امکان‌پذیر خواهد بود.
 
وی با بیان این که در حال حاضر شبکه‌ای غیررسمی بین شهرداری و نظام مهندسی ایجاد شده که مشوق مردم در ساخت و سازهای غیرمجاز است، اظهار کرد: متصل شدن سامانه های این دو ارگان و ایجاد سامانه اطلاعاتی مشترک بین آنها، می تواند دست سودجویان را از صنعت ساختمان کوتاه کند.
 
سالاری در پایان به بیان برخی مشکلات در ساخت و سازهای یزد پرداخت و خواستار رفع این مسائل در سایه همکاری بیشتر این دو نهاد شد.
 
به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد، «غلامعلی سفید» رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با تأکید بر تفکر اصلاحی حاکم بر تصمیمات شورا، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که ساخت و سازها به شیوه درست و اصولی انجام شود و آماده همکاری و تعامل در این زمینه هستیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..