رئیس مجمع نمایندگان استان یزد:

مطالبات کتابخانه‌های یزد در قالب طرح به نمایندگان یزد ارائه شود

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: تمام مطالبات و مشکلات حوزه کتابخانه های عمومی استان یزد به صورت یک طرح ارائه شود تا در مجلس و کمیسیون ‌های مرتبط با این حوزه پیگیری شود.

به گزارش یزدی نیوزسید جلیل میرمحمدی،  در جلسه‌ای با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اظهار داشت: دلایل متفاوتی برای کتاب نخواندن مردم مانند فضای مجازی و مسائل اقتصادی مطرح می‌شود اما به نظرم می‌توان هر تهدیدی در این زمینه را به فرصت تبدیل کرد.

 
وی عنوان کرد: به عنوان مثال فضای مجازی را دلیلی برای کم بودن سرانه مطالعه و تهدیدی برای کتابخوانی عنوان می‌کنند در حالی که از همین فضا می‌توان برای تقویت کتابخوانی به بهترین وجه استفاده کرد.
 
میرمحمدی افزود: در کشور ژاپن هر چند در زمینه فضای مجازی و فناوری‌های روز به میزان قابل توجهی پیشرفت داشته‌اند، اما سرانه مطالعه این کشور در برخی از آمارها در صدر کشورهای جهان قرار دارد و این نشان می‌دهد میزان مطالعه و کتابخوانی می‌تواند ربطی به فضای مجازی نداشته باشد.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با لفظ اینکه مطالعه و کتابخوانی به نوعی واجب دینی است، نشان دادند که وظیفه ما در قبال این موضع باید چه باشد ولی متأسفانه باید گفت روی این موضوع تمرکز نکردیم و و از جایگاه ایشان و دستور دینی ایشان استفاده نکردیم.
 
میرمحمدی تاکید کرد: از همه فناوری‌های روز برای معرفی ظرفیت کتابخانه های عمومی استان یزد استفاده کنید تا مردم این ظرفیت‌ها را به خوبی بشناسند و زمینه‌ای برای استفاده بهتر از آنها فراهم شود.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد در حوزه کتاب و کتابخوانی بیان کرد: تمام این مسائل و مشکلات را در قالب طرحی دسته بندی کرده و به نمایندگان استان ارائه دهید تا در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..