نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

معادن یزد حساب‌های بانکی خود را به استان انتقال دهند

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: معادن یزد باید برای استان و مردمش آورده داشته باشند در حالی که حتی حساب‌های بانکی معادن یزد در تهران است که خواستار انتقال آن به استان هستیم.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار،  در دیدار با جمعی از مدیران معادن، صنایع و مدیران کل استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ذخایر معدنی استان به صورت خام به خارج از کشور یا سایر استان‌های همجوار صادر می‌شود و این در حالی است که در استان صنایع جوار معدنی بسیاری در حال فعالیت هستند.

 
وی با تاکید بر اینکه معادن باید تأمین نیازهای واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای جوار معدنی را در اولویت قرار دهند، افزود: کنسرسیومی در استان یزد حوزه معادن در حال شکل گیری است و نمایندگان استان نیز از این اقدام حمایت می‌کنند و امیدواریم شاهد اتفاقات خوب در این زمینه باشیم.
 
جوکار تاکید کرد: البته فولاد به دلایل مختلف از جمله مواردی است که برخی جریان‌ها به راحتی از آن دست نمی کشند و همواره نگاه پدرسالارانه خود به این صنعت را حفظ می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بحث قانون و مقررات مشکل و خلاء وجود دارد به ما اعلام شود تا نسبت به اصلاح آن در مجلس اقدام کنیم.
 
جوکار ادامه داد: تمام نمایندگان استان با خام فروشی به صورت جدی مخالف هستیم و هر اقدامی لازم است برای حمایت از صنایع استان در راستای مقابله با خام فروشی انجام می‌دهیم.
 
وی تصریح کرد: نمایندگان از معادن حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند اما لازم است معادن نیز نسبت به انجام وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود کوشا باشند و حق استان را در این زمینه ادا کنند.
 
جوکار با اشاره به اینکه معادن باید در قبال تخریبی که برای استان دارند، آورده‌ای نیز برای مردم آن داشته باشند، افزود: اکنون ۴۰ درصد بیمه شدگان یکی از شهرستانهای استان غیربومی هستند و این هیچ آورده‌ای جز تغییرات فرهنگی ناخوشایند برای مردم این شهرستان ندارد.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس همچنین عنوان کرد: اکنون حساب بانکی اغلب معادن استان یزد در تهران است که از این لحاظ نیز آورده‌ای برای استان ندارند از اینرو از معادن می‌خواهیم حساب‌های خود را به یزد بیاورند و مالیاتی خود را نیز در یزد پرداخت کنند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..