رئیس پلیس فتای یزد:

پیامکی که افراد را به درگاه بانکی هدایت می‌کند کلاهبرداری است

رئیس پلیس فتای استان یزد ضمن تشریح کلاهبرداری فیشینگ و لزوم اجرایی شدن رمزهای دوم پویا گفت: هر پیامکی که افراد را به یک سایت و یا درگاه بانکی هدایت می‌کند و یا منجر به اخذ اطلاعات شخصی حساب شود، کلاهبرداری است.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که فیشینگ یک روش مخرب برای دسترسی به اطلاعات بانکی و سرقت اموال افراد است،‌اظهار کرد: افراد سودجو در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای به سرقت بردن موجودی حساب‌های کاربران با این روش کردند.

 
وی افزود: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره ۱۶ رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می‌برند.
 
رئیس پلیس فتای استان یزد با اشاره به این‌که شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های حراجی و درگاه‌های پرداخت آنلاین نمونه‌ای از ابزارهای الکترونیکی ارتباطات برای سرقت‌های اینترنتی هستند،‌ گفت: افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی از حساب‌های بانکی مردم با روش‌های نوین کلاهبرداری، یکی از مهمترین دلایل اجرای طرح رمزهای دوم یکبارمصرف در شبکه بانکی است.
 
ابوطالبی در این خصوصی تصریح کرد: از شهروندان درخواست داریم که در اولین فرصت رمزدوم یکبار مصرف خود را فعال کنند زیرا فعال کردن رمز دوم پویا که فقط۶۰ ثانیه اعتبار دارد، می‌تواند امنیت تراکنش‌های اینترنتی را تا حد زیادی افزایش دهد.
 
 به نقل از روابط عمومی پلیس فتا،این مسئول در پایان ادامه داد: کاربران باید توجه داشته باشند که هر پیامکی که شما را به یک سایت و یا درگاه بانکی هدایت کند و یا منجر به اخذ اطلاعات شخصی حساب شما شود، کلاهبرداری بوده و فعال‌سازی رمزدوم یک‌بار مصرف، فقط از طریق مراجعه صاحب حساب به همراه مدارک شناسایی به بانک مربوطه امکان‌پذیر می‌باشد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..