معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کرد:

لزوم حمایت از سیاست‌های حوزه جمعیت و تحکیم بنیان خانواده

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد بر حمایت مدیریت ارشد استان از طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی در حوزه جمعیت و تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی(‌ره)، شهید آیت الله صدوقی(‌ره)‌، ‌٧٢ یار شهید امام و انقلاب و شهیدان پاکنژاد، گفت: با اتکا به کمک خیرین استان، برنامه‌ریزی، آموزش و اطلاع‌رسانی کافی می توانیم در حوزه ازدواج آسان، ترویج فرهنگ جهیزیه حداقلی، تحکیم بنیان خانواده، رشد ‌ازدواج و کاهش طلاق گام‌های موثری برداریم و اتفاقات خوبی را برای یزد رقم بزنیم.

ترحمی ادامه داد: مدیریت ارشد استان از ‌طرح ها و برنامه‌هایی که در حوزه صیانت از خانواده، تحکیم بنیان خانواده و حوزه جمعیت ارائه می شود حمایت می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ا‌ظهار امیدواری کرد: جمعیت ایران همچنان جوان بماند و از این پتانسیل، ظرفیت و مزیت در کشور به خوبی استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه هر ‌طلاقی که اتفاق می‌افتد موجب تزلزل بنیان فرهنگی جامعه و خانواده می‌شود، بر ضرورت آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها تاکید کرد.
‌ترحمی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این جلسه صیانت از بنیان خانواده است، خاطر نشان کرد: با علم به مشکلات و تنگناهای اقتصادی و معیشتی باید اذعان کرد که کاهش موالید و پیر شدن جمعیت ایران زنگ خطر و هشداری برای همه است و امروزه تشویق به فرزندآوری و رشد جمعیت علی‌رغم همه مخاطرات و اما و اگرهایی که در طرح و تبیین این شعار ممکن است وجود داشته باشد، رسالتی بزرگ بر دوش همه است.
وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت و رشد هرم سنی جمعیت برای همه ما زنگ خطر است، گفت: نقطه قوت و افتخار ایران در رشد و توسعه، جمعیت جوان ‌آن است و نباید اجازه دهیم این نقطه قوت، تضعیف شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان با اشاره به موضوع بروز و شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: ‌کرونا موجب شد تا به فکر این باشیم که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در جهت کاهش تشریفات، هزینه‌های اضافی و ترویج ازدواج آسان قدم برداشته و با کاستن از تشریفات و اسراف به سوی اهداف اصلی گام برداریم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..