امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه یزد و شهرداری یزد

رؤسای دانشگاه و شهرداری یزد با هدف ایجاد بستر‌های مناسب برای گسترش همکاری‌های پژوهشی، فناوری، مطالعاتی، مشاوره‌ای و ارتقای توانمندی‌های اجرایی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش یزدی نیوزبر اساس این تفاهم‌نامه، اجرای طرح‌های مطالعاتی و عناوین تحقیقاتی پیشنهادی و یا توافق شده با شهرداری و همچنین انتقال تجارب موفق شهرداری‌های کشور و جهان منطبق با مسایل، مشکلات و نیاز‌های شهرداری یزد در اولویت تعهدات دانشگاه یزد قرار گرفت.امضای تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه یزد و شهرداری یزد

 
 
همچنین مقرر شد دانشگاه یزد برای تامین نیاز‌های مطالعاتی و پژوهشی شهرداری و اولویت‌بخشی برای ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز شهرداری و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز با شهرداری یزد همکاری کند.
 
 
 
بهره‌گیری از توانایی‌های شهرداری برای اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی و انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب مشترک با ذکر نام شهرداری به عنوان همکار طرح یا سازمان حامی از دیگر تعهدات دانشگاه یزد در این تفاهم‌نامه است.
 
 
بر اساس دیگر مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد دانشگاه یزد با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی شهرداری در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک نظیر تالیف و ترجمه مراجع، متون و کتب علمی مورد نیاز شهرداری در زمینه معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه به شهرداری در موضوعات مورد توجه شهرداری، ارائه مشاوره‌های علمی – تخصصی، برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی با موضوعات شهری با شهرداری یزد همکاری کند.
 
 
همکاری در جهت بستر سازی، ایجاد و توسعه مراکز تحقیق و توسعه در شهرداری و مشارکت دانشگاه در تدقیق و اصلاح عناوین طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تخصصی ارشد و دکتری نیز از دیگر مواردی بود که بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه یزد متعهد به انجام آن‌ها شد.
 
 
از سوی دیگر شهرداری یزد نیز ملزم به حمایت معنوی و مادی از مشارکت دانشگاه در توسعه مراکز تحقیق و توسعه شد. بر همین اساس پایان‌نامه‌های دانشجویی در سه محور مالی، ارائه اطلاعات پایه و همکاری‌های فنی و کارشناسی و انتشار نشریات تخصصی مرتبط با حوزه‌های فعالیتی شهرداری نیز مشمول حمایت‌های مادی و معنوی شهرداری یزد خواهد شد.
 
 
اولویت‌بخشی به دانشگاه در واگذاری طرح‌های تحقیقاتی ذی‌ربط و نیز در داوری و نظارت بر طرح‌ها از دیگر تعهدات شهرداری بر اساس این تفاهم‌نامه است.
 
 
بر اساس مفاد دیگر این تفاهم نامه، شهرداری یزد متعهد شد نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه یزد برای بهره‌برداری مشترک همکاری کند. همچنین با به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک، از برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی علمی در حوزه وظایف شهرداری پشتیبانی کند.
 
 
پشتیبانی از مسابقات طراحی، رویدادها، استارتاپ‌ها و موارد مشابه، حمایت از قطب‌ها و انجمن‌های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دپارتمان‌های علمی تخصصی و پذیرش کارآموز و کارورز در واحد‌های مختلف از دیگر تعهدات شهرداری یزد در چلرچوب این تفاهم‌نامه است.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..