مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد:

نسل چهارم تلفن همراه به زودی در روستاها فعال می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه تکمیل توسعه نسل چهارم تلفن همراه در روستاها در برنامه وزارت ارتباطات است، گفت: این رویداد بزودی در روستاهای استان محقق می شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل در جلسه شورای مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد که با حضور نماینده اردکان در مجلس برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه اقتصاد دیجیتال و تکمیل شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: شاخص‌های ارتباطی استان یزد در بسیاری از حوزه‌ها در رده‌های خوب کشوری قرار دارد.

 
وی با بیان اینکه تکمیل توسعه نسل چهارم تلفن همراه برای روستاها در برنامه وزارت ارتباطات قرار دارد، به عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) در روستاها اشاره کرد و آن را مایه اتلاف منابع و سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش دانست.
 
رئیس شورای مدیران حوزه فاوای استان یزد با اشاره به افزایش ۳۶ برابری ظرفیت پهنای باند ورودی استان نسبت به ابتدای دولت یازدهم در سال ۹۲ اظهار داشت: هم اکنون پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت بر ثانیه است که تنها ۳۵ درصد اوج مصرف ثبت شده است.
 
پاکدل، برنامه وزارت ارتباطات در اتصال مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات در شهرستان اردکان را ۱۸ مدرسه اعلام و بیان کرد: مجوز ایجاد سایت تلفن همراه برای روستای زرجوع نیز اخذ شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..