افزایش چهار برابری تب مالت در خاتم

رئیس شورای سلامت شهرستان خاتم گفت: بیماری تب مالت نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است

به گزارش یزدی نیوز جواد میر بهبودی از تب مالت به عنوان یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یاد کرد و افزود: تشکیل کمیته عملیاتی با همکاری ادارت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای دامداران، ساخت پیش سردخانه کشتارگاه و بیمه شدن دام‌های دامداران از مواردی است که برای پیشگیری و کنترل بیماری به تصویب رسید

 
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاتم نیز در جلسه شورای سلامت گفت: در سه ماهه اول سال جاری در خاتم ۴۴ نفر، در هرات ۵ نفر، در مروست ۱۶ نفر و در دهستان چاهک نیز ۲۱ نفر به این بیماری مبتلا شدند.
 
 
رئیس اداره دامپزشکی خاتم هم اظهار داشت: تب مالت که به وسیله باکتری روسلا ایجاد می‌شود، طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می‌سازد. سال گذشته ٣۴ هزار رأس دام واکسیناسیون شدند و هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک و سنگین خونگیری شد.
 
 
قدیمی از لبنیات آلوده، گوشت، پشم، خاک و فرآورده‌های دامی به عنوان عامل انتقال باکتری یاد کرد و ادامه داد: تب، لرز، تعریق، ضعف، خستگی، سردرد و درد مفاصل و عضلات از علائم بیماری تب مالت است.
 
 
 
وی افزود: کسانی که با گوشت و پوست حیوان در تماس هستند باید از عینک و دستکش استفاده کنند تا ترشحات حیوان آلوده به مخاط چشم و تنفس آن‌ها منتقل نشود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..