فرماندار یزد:

دفاتر تسهیل‌گری محلی سوادآموزی را در دستور کار جدی قرار دهند

فرماندار یزد با بیان این‌ که زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای علم و دانش است، گفت: دفاتر تسهیل‌گری محلی باید امر سوادآموزی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده و از نهادهای مسئول درخواست اعتبار کنند.

به گزارش یزدی نیوز«سید محمد رستگاری» در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی یزد  با بیان این مطلب که شناسایی افراد بی‌سواد و ایجاد انگیزه برای سوادآموزی در این افراد و همچنین جذب آنها در نهضت‌ سوادآموزی اهمیتی ویژه دارد، اظهار کرد: مسئولان این حوزه باید با تدبیر، خلاقیت، نوآوری و همچنین فراسازمانی عمل کردن افراد بی‌سواد را علاقمند به سوادآموزی کرده و آن‌ها را در نهضت‌ سواد آموزی جذب کنند.

 
وی ضمن قدردانی از اقداماتی که در سال ٩٨ برای سواد آموزی صورت گرفته است، افزود: استان یزد در سال ٩٩ باید قوی‌تر و بهتر عمل کند.
 
فرماندار یزد در ادامه با بیان این‌که آمار بی‌سوادان استان به دلیل حضور اتباع و مهاجرین متغیر است، گفت: این مسئله باید در اولویت قرار گرفته و توجه کرد که اتباع بی سواد به مراتب مشکلات و آسیب‌های بیشتری برای شهر به وجود می‌آورند.
 
رستگاری استفاده مناسب از فرصت و شرایط موجود استان برای امر سوادآموزی را ضروری دانست و تصریح کرد: دفاتر تسهیل‌گری محلی باید این امر جدی بگیرند و از نهادهای مسئول درخواست اعتبار کنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی نیز باید با مسئولان حوزه سواد آموزی همکاری لازم را داشته باشند و با رعایت محرمانه بودن اطلاعات، نسبت به حفظ اطلاعات اقشار بی‌سواد شهر یزد همکاری و در پیشبرد سوادآموزی مشارکت کنند.
 
«مرآت امین‌الرعایا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد نیز با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر همکاری تمام دستگاه‌ها در امر زدودن بیسوادی اظهار کرد وگفت: دستگاه‌های عضو شورا دو  وظیفه دارند یکی این‌که در مسیر شناسایی و جذب بی‌سوادان دستگاه‌های خودشان اقدام کنند.
 
 
 
وی دفاتر تسهیل‌گری که در سه نقطه شهر یزد تشکیل شده را بهترین منبع برای شناسایی بی‌سوادان در این مناطق عنوان کرد و افزود: مسیر رفع محرومیت ‌در موضوع بی‌سوادی باید در اولویت قرار نظام آموزشی قرار بگیرد.
 
به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد:‌ امین‌الرعایا در پایان ایجاد مراکز یادگیری محلی را از جمله ضرورت‌های اجرایی دانست و بیان کرد: تجهیز نواحی یک و دو آموزش و پرورش باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..