با دستور دادستان؛

مجسمه‌های خلاف عفت عمومی در اردکان جمع‌آوری می شود

دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: در راستای اجرای قانون مجازات اسلامی، مجسمه‌هایی که فروش آن خلاف اخلاق و عفت عمومی است، جمع‌آوری و معدوم شده و این حرکت ادامه می یابد.

به گزارش یزدی نیوزمهدی حسن پور  اظهار داشت: بر اساس بند ۱ ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی، هر کس نوشته یا طرح، گراور، نقاشی، تصاویر، مطبوعات، اعلانات، علائم، فیلم، نوار سینما و یا به‌طورکلی هر چیز که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار نماید، برای تجارت یا توزیع به نمایش و در معرض انظار عمومی گذارد یا بسازد یا برای تجارت و توزیع نگاه دارد، اشیای مذکور ضبط و امحا می‌شود.

 
وی در مورد مجازات این نوع جرایم بیان کرد: اشخاصی که اینگونه جرایم را مرتکب می‌شوند به حبس از سه ماه تا یک سال، جزای نقدی از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا شش میلیون ریال و تا ۷۴ ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهند شد.
 
دادستان عمومی و انقلاب اردکان افزود: با اعلام یکی از شهروندان اردکانی و در راستای اجرای قانون مجازات اسلامی، مجسمه‌هایی که فروش آن خلاف اخلاق و عفت عمومی بود از یکی از فروشگاه‌های سطح شهر اردکان جمع‌آوری و معدوم شد.
 
حسن پور از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه و یا موارد خلاف عفت و اخلاق عمومی این گونه خبرها را به مراجع قانونی اطلاع دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..