امام جمعه یزد مطرح کرد؛

پایه‌ریزی فرهنگ غرب براساس بی توجهی به مظلومان و حفظ سرمایه داران

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا مظلومان در آمریکا مورد بی توجهی زیادی بودند، گفت: فرهنگ غرب بر پایه بی توجهی به مظلومان و حفظ سرمایه داران پایه ریزی شده است.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با جمعی از فرماندهان، کادر و سربازان وظیفه پادگان آموزشی شهید صدوقی با اشاره به اینکه همه ما باید هدف از زندگی را به خوبی بشناسیم، اظهار داشت: خداوند از خلقت انسان اهداف بسیار متعالی و بزرگی را دنبال کرده است.

 
وی با تاکید بر اینکه قرارگیری در صراط و راه مستقیم مهمترین موضوعی است که انسان باید در طول زندگی خود دنبال کند، افزود: خداوند متعال حکیم است و هیچ کاری را بیهوده انجام نمی‌دهد و هر چیزی را در جای خود قرار می‌دهد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم که این فلسفه و هدف خلقت عالم و انسان را برای دیگران تبیین کنیم، ادامه داد: روشن شدن این هدف برای ما سبب می‌شود که بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم.
 
ناصری تاکید کرد: اگر کسی در زندگی هدف نداشته باشد، این زندگی سالم و حساب شده نیست اما اگر هدف عالم را بدانیم و برای رسیدن به آن حرکت کنیم، به بالاترین درجات می رسیم.
 
امام جمعه یزد با اشاره به مسئولیت بسیار سنگینی که بر دوش متولیان عرصه تربیت، تعلیم و آموزش قرار دارد، گفت: همه مسئولان پادگان‌ها و بخش‌های مختلف نسبت به سربازان مسئولیت مهمی بر دوش دارند.
 
وی با بیان اینکه خداوند متعال می‌فرماید من همه انسان‌ها را خلق کردم تا در مسیر قرب الهی قرار گیرند، عنوان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که وظیفه همه ما قرار گرفتن در مسیر مستقیم و الهی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه غرب امروز از هدف خلقت به صورت کامل فاصله گرفته است، تصریح کرد: همین فاصله سبب شده که تمام ارزش‌های انسانی در وجود افراد از بین برود و کشت و کشتارهایی که امروز در جهان رخ می‌دهد هم به واسطه همین غفلت از هدف زندگی است.
 
ناصری ادامه داد: امروز تمام ابزارهای مورد استفاده بشر در دنیای غرب به گونه‌ای تعریف شده که هر کاری باید برای آنها درآمد و سرمایه دنیایی به دنبال داشته باشد و سران و حاکمان آنها هر فشاری به مردم وارد می‌کنند تا بتوانند به مقاصد خود دست پیدا کنند.
 
امام جمعه یزد، بی توجهی به مظلومان و حفظ سرمایه داری را نتیجه این فرهنگ در غرب دانست و افزود: در ایام کرونا به خوبی مشاهده کردیم که در آمریکا مظلومان بی پناه رها شدند ولی سرمایه داران با بالاترین سطح حفاظتی مورد توجه قرار گرفتند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..