تصویب طرح سپاس در بافق

فرماندار شهرستان بافق گفت: طرح سپاس برای استفاده مناسب و صرفه جویی از منابع آبی در بخش صنعت و صرفه جویی در بخش شرب و بهداشت بافق تصویب شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد علی شاه حسینی در حاشیه جلسه شورای حفاظت از آب اظهار داشت: در این طرح، بازگشت و چرخش آب در بخش صنعت و مدیریت آب هنگام خاموشی چاه‌های کشاورزی در فصل زمستان مطرح شده است.

 
وی با اشاره به کمبود منابع آبی در بافق افزود: در این شهرستان هفت هزار هکتار از اراضی زراعی زیر کشت است که از طریق ۱۳۱ حلقه چاه کشاورزی و ۱۳۵ رشته و چشمه قنات آبیاری می‌شود.
 
 
فرماندار بافق بیان کرد: در شهر بافق بیش از ۱۵هزار کیلومتر مربع وسعت برای ایجاد فضای سبز موجود است که از این وسعت حدود ۵۰ کیلومتر آن به صورت فضای سبز است.
 
 
وی در رابطه با وضعیت مصرف آب، گفت: ۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی و باقی مصرف شرب، خدمات و صنعت می‌شود. سالانه تقریبا به صورت میانگین ۱۰ درصد افت منابع آبی و کم شدن حجم مخازن آب را شاهد هستیم.
 
 
فرماندار درباره گلایه‌های کشاورزان در رابطه با توزیع ناعادلانه آب خاطرنشان ساخت: در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم ودر این راستا مصوباتی از جمله کشاورزی دانش بنیان، استفاده مناسب از آب، احداث مجتمع‌های گل خانه‌ای و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و یا استفاده بیش از حد از چاه‌ها است.
 
 
وی افزود: برای حمایت از کشاورزانی که کشت سنتی را تبدیل به کشاورزی دانش بنیان کرده اند و فعال در حوزه آبیاری تحت فشار، ایزولاسیون انهار و آبیاری قطره‌ای باشند، تسهیلات وام بلاعوض در نظر گرفته شده است که در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد و سال جاری بیش از ۸۵ درصد از این تسهیلات پرداخت شد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..