رئیس آبفای مهریز:

نفس شبکه آب در روزهای نخست تابستان به شماره افتاد

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری مهریز اظهار کرد: رشد شتابان و کم‌سابقه مصرف آب شرب در هفته‌های اخیر، نفس‌های شبکه توزیع آب به ویژه در این شهرستان را از نخستین روزهای تابستان امسال به شماره انداخته است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد رضا موحد» در این مورد تصریح کرد: در سال‌های گذشته، رشد سالانه سه تا پنج درصدی مصرف آب شرب در کشور با توجه به افزایش جمعیت و توسعه ساخت‌وسازها در مناطق شهری، قابل پیش‌بینی و پذیرفته شده بود اما افزایش نزدیک به ۴٠ درصدی مصرف آب شهرستان مهریز در چند هفته گذشته، پدیده‌ای کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

 
وی افزود: یکی از دلایل موثر در این رشد ناگهانی مصرف را می‌توان اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا دانست زیرا همزمان با این پدیده منحوس، حجم مصرف آب شرب نیز نسبت به سال‌های گذشته به‌ ویژه در مناطق شهری با شتاب بیشتری در حال افزایش است.
 
موحد ادامه داد: جدا از خسارت‌های جانی و پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا، تاب‌آوری شبکه توزیع آب شرب شهری نیز تحت تاثیر این بیماری، در معرض چالشی بزرگ و آزمونی دشوار قرار گرفته است.
 
وی گفت: از یک سو، رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا از جمله شست‌وشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح مختلف که نقش موثر آب در آنها قابل انکار نیست، اقدامی لازم و حیاتی است و از سوی دیگر نیز محدودیت منابع آبی و ظرفیت شبکه توزیع ایجاب می‌کند که بارگذاری مصارف روی این شبکه با دقت و حساسیت بالایی پیگیری و رعایت شود.
 
رییس اداره آب و فاضلاب شهری مهریز در پایان ضمن هشدار در مورد این که مصرف بیش از انتظار همشهریان از منابع آبی، قطعی احتمالی شبکه در ساعات مختلف شبانه روز را به دنبال خواهد داشت، خواستار اصلاح الگوی مصرف توسط شهروندان شد.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..