امام‌ جمعه ابرکوه:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید نیاز محور باشد

امام‌جمعه ابرکوه تاکید کرد: آموزش هر حرفه و فنی باید به مقتضی و متناسب با نیازهای جامعه باشد.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در دیدار با مدیر کل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، فعالیت فنی و حرفه‌ای در استان و شهرستان را در راستای پاسخگویی به بخش مهمی از اشتغال و کارآفرینی در جامعه خواند و گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نقشی اساسی در ایجاد زیرساخت اشتغال و رفع بیکاری برای جامعه امروز و فردا دارند.

 
وی خاطرنشان کرد:  تأکید بر این است که آموزش هر حرفه و فنی باید به مقتضای نیاز جامعه باشد و در این خصوص افتتاح چنین مراکزی به تناسب مشاغل صنعتی و تولیدی باید نیازسنجی شود و بر حسب نیاز، برنامه‌ریزی آموزشی صورت گیرد.
 
«امیرسعید مصباح» در دیدار با امام جمعه ابرکوه اظهار کرد: رویکرد مجموعه فنی و حرفه‌ای بر این است که آموزش حرفه برای داوطلبین مقاطع آموزشی با شرایط نیاز زمان تطابق داشته باشد و می‌دانیم که جامعه از حرفه‌هایی مانند جوشکاری و مکانیک اشباع‌ شده ولیکن نسبت به تولیداتی که بازار ملی دارد و می‌تواند نقش بارزی در کارآفرینی برای نسل فردا داشته باشد، کمتر کار شده است.
 
این مسئول تأکید کرد: اصولاً در مهارت‌آموزی احترام به نظر عرف در برنامه‌های فنی و حرفه‌ای مدنظر است به گونه‌ای که نتیجه اقدام برای مهارت‌جو، تأمین نیاز جامعه در بخش‌های مختلف تولیدی باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..