رونمایی از یادمان شهدا در میدان سردار سلیمانی میبد

در مراسمی با حضور آیت الله اعرافی و مسئولان استان، از یادمان شهدا در میبد و طرح ساماندهی قبور شهدا در بفروئیه رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز شهردار میبد در این مراسم گفت: با توجه به اینکه طرح‌های قدیمی زیبنده شهرستان میبد نبود با نظر کارشناسان و طراحان شهرداری، یادمان جدیدی با الهام از طرح سرو زیلوی میبد و چاپ عکس شهدا با استفاده از فناوری چاپ روی فلز طراحی شد.

 
نقوی افزود: امسال تعداد ۵۰ یادمان از سوی شهرداری در دست ساخت است تا در سه محور ورودی شهرستان از سمت اردکان، یزد و ندوشن و همچنین مناطق مختلف با رویکرد شهدای هر منطقه نصب و شهدای عزیز معرفی شوند.
 
 
وی با بیان اینکه در مجموع برای این سازه‌ها ۴ میلیارد ریال هزینه اختصاص یافته است، اظهار داشت: هر سازه به صورت دو طرف، ۱۰ شهید را معرفی می‌کند.
 
 
وی با اشاره به احداث میدان سردار سلیمانی گفت: این میدان با شعاع ۱۵ متر در دست احداث است و جابجایی تاسیسات شهری و تابلو‌ها و تیربرق‌ها در حال انجام است تا المان و طراحی داخلی آن هم ازسوی پیمانکار مطابق با جایگاه سردار دل‌ها صورت گیرد.
 
 
همچنین طرح ساماندهی گلزار شهدای بفروئیه با امام جمعه میبد و سایر مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.
 
 
آیت الله اعرافی در این مراسم گفت: شهدا امامزاده‌های عشق هستند و بهترین نقطه شهر باید به شهدا اختصاص یابد.
 
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میبد هم اظهار داشت: برای ساماندهی گلزار شهدا که شامل تعویض سنگ قبور، کف سازی، محوطه سازی، اجرای سقف کاذب و نورپردازی است به صورت مشارکتی شهرداری بفروئیه و بنیاد شهید ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شد.
 
 
احمدی افزود: این گلزار با محوطه بیرونی، ۴۰۰ مترمربع مساحت دارد و ۱۵ شهید والامقام در آن آرام گرفته اند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..