افتخارآفرینی یزدی‌ها در شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی

اسامی منتخبین مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی اعلام شد که در بین آنها نام دو یزدی نیز به چشم می‌آید.

به گزارش یزدی نیوزپس از برگزاری غیر حضوری مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات و داوری متمرکز آن، اسامی منتخبین اعلام شد که در این میان نام «حامد سلطانی» از صدای و سیمای یزد به عنوان نفر اول رشته ترتیل و همچنین نام «محمود یوسفی» در در بخش نقاشی خط به عنوان برگزیده نخستین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری قرآن و عترت رسانه ملی که همزمان با شانزدهمین دوره مسابقات قرآن برگزار شده بود، دیده می‌شود.

 
براساس اعلام دبیرخانه برگزاری این مسابقات در رشته قرائت قرآن کریم، محسن خزائی (تهران)، مهدی گیاهچین (اصفهان) و غلامرضا شجاعی(خراسان رضوی) به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته و معرفی شدند و در رشته ترتیل برادران نیز حامد سلطانی (یزد) نفر اول، محمود باباخان (تهران) نفر دوم و مهدی گلچین دوست (قزوین) و احد ایرانمنش (کرمان) به صورت مشترک به عنوان نفرات سوم انتخاب و معرفی شدند.
 
در رشته حفظ دو جزء آقایان نیز نفرات اول تا سوم به ترتیب محسن حکیم زاده (تهران)، قاسم شیرین دخت (همدان) و محسن علینقیان (اصفهان) حائز رتبه شده و در رشته حفظ یک جزء هم جعفر رضایی (استان مرکزی)، مهدی معصومی (گلستان) و مرتضی راثی (آذربایجان شرقی) حائز رتبه اول تا سوم شدند.
 
در رشته ترتیل خواهران نیز صدیقه مستدام(تهران)، نوشین امیری (لرستان) و فاطمه حبیبی (مازندران) به ترتیب نفرات اول تاسوم شدند، در رشته حفظ دو جزء خواهران به ترتیب زینب محمدی(همدان)، معظمه جهانبخش (کرمان) و زهرامحمدی (تهران) نفر اول تا سوم این رشته شدند و در رشته حفظ یک جزء خواهران هم سعیده زینهاری (کرمان)، زهره محمدی (تهران) و سیده فاطمه عسکری (خراسان جنوبی) حائز رتبه اول تاسوم شناخته شدند.
 
در رشته کتبی(تفسیر قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام) پس از دو دوره آزمون تشریحی و چهارگزینه‌ای، زیبا طالبی(اصفهان)، آمنه بدلی مشاهیر(آذربایجان شرقی) و عبدالرضا بیت سیاح(خوزستان)، مهدی حیدری(اصفهان) و محمد صیفی (تهران) به عنوان نفرات برتر این رشته در دو بخش خواهران و برادران انتخاب و معرفی شدند.
 
همچنین با توجه به داوری آثار نخستین جشنواره علمی‌، فرهنگی و هنری قرآن و عترت رسانه ملی که همزمان با شانزدهمین دوره مسابقات قرآن برگزارشده بود نفرات منتخب رشته های پژوهشی، عکاسی، خط نقاشی، فضای مجازی به شرح زیر معرفی شدند.
 
در رشته خوشنویسی، ابراهیم صالحی (مازندران)، آرمان جهانگیری (ایلام) و ماندانا دستغیب (فارس) به عنوان نفرات منتخب معرفی شدند و در رشته نقاشی خط نیز آثار ارسالی براساس توانایی در بکارگیری ذوق و دقت نگاه ، توجه به عناصر بصری و ترکیب بندی، درجه تیرگی و روشنایی (تونالیته)، هماهنگی ، وحدت و تنوع آثار ارزیابی شده که در نهایت علی اصغر عاملی (قزوین)، علی اکبر تقی پور(مازندران)  و محمود یوسفی(یزد) به عنوان نفرات برگزیده تقدیر می‌شوند.
 
در رشته پژوهش و در بخش مقالات، مقاله مریم سبزه کار(کرمان) با عنوان «نقش رسانه در تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم»، مقاله زهرا قادری(تهران) با عنوان «میزان استفاده رسانه از مفاهیم امیدبخشی قرآنی در مدیریت بحران» و مقاله سعید خومحمدی خیرآبادی(خراسان رضوی) با عنوان «نقش رسانه در تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم» حائز رتبه شدند و در بخش پایان نامه نیز پایان‌نامه مهدی جوزی(همدان) با عنوان «بررسی تطبیقی شخصیت­پردازی در قرآن و ادبیات کلاسیک» انتخاب و معرفی شد.
 
در رشته عکاسی، سید علی حسینی (تهران)، دیبا حسن پور (لرستان) مجید حدادی (قزوین) و نعیما برادران نجار (سمنان) به عنوان نفرات برگزیده انتخاب  و در رشته فضای مجازی و نماهنگ هم کمیل سلیمانی و مهنازکاشیها ( هر دو از قزوین) شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
در رشته شعر و داستان نیز هیات داوران باتوجه به ویژگی‌های اصلی و شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده‌، هیچ یک از آثار رسیده به جشنواره را انتخاب و معرفی  نکرد.  تازگی، تاویل پذیری‌، گزینش واژها و بکارگیری ذوق هنری و رعایت دقیق اوزان شعری وجذابیت سوژه ، پرهیز از تکرار ، رعایت اصول نگارش و یکدستی اثر و توجه به نکاتی مانند ابتکار، اختصار از ملاک‌های انتخاب دراین بخش بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..