‌ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مطرح کرد:

خاموشی برق یزد یک دهم میانگین کشوری/ ضرورت مدیریت مصرف از سوی شهروندان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه با بیان اینکه خاموشی یزد با ۶۳ دقیقه به ازای هر مشترک در سال یک دهم میانگین کشوری است، خاطرنشان کرد: استان یزد در این زمینه در رتبه اول کشوری قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوز"آرش نوا‌ب" مدیرعامل شرکت توزیع برق استان روز شنبه هفتم تیرماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه ‌که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: خاموشی استان یزد با ۶۳ دقیقه به ازای هر مشترک در سال یک دهم میانگین کشوری است و یزد در این زمینه در رتبه اول کشور قرار دارد اما همچنان مدیریت مصرف از سوی شهروندان ضروری است.

‌نواب با بیان اینکه شبکه برق استان ١٩ هزار کیلومتر ‌است، گفت: ۱۰ هزار کیلومتر از طول شبکه مربوط به برق فشار متوسط و مابقی مربوط به شبکه فشار ضعیف می باشد و ‌۱۱۶ هزار ترانس در سراسر استان نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به وجود یازده هزار و ٧٣١ مشترک برق صنعتی، ده هزار و ۲۱۴ مشترک برق کشاورزی و ۵۵۹ هزار مشترک برق خانگی، ‌ادامه داد: میزان برق وارداتی به استان ٨٧٠ میلیون کیلو وات است که سهم بخش صنعت ۴۹ درصد، کشاورزی ۱۵ درصد، خانگی ۲۹ درصد، مصارف روستایی سه درصد و مصارف عمومی نیز چهار درصد است.
نواب میزان بدهی تمامی مشترکان به شرکت توزیع برق استان را بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان بدهی ۳۵ میلیارد تومان مربوط به مشترکان خانگی است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
وی با بیان اینکه ٧٣ درصد مشترکان روستایی از نعمت برق برخوردار هستند، ‌خاطرنشان کرد: تاکنون به ۹۲۴ روستا و ۵۲ مزرعه، برق رسانی شده و در حال حاضر هیچ روستای دارای بالای ۱۰ خانوار در استان وجود ندارد که از نعمت برق برخوردار نباشد ضمن اینکه ‌ ۲۱۹۶ چاه کشاورزی یعنی نزدیک به سه درصد چاه‌های استان نیز برق دار است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: در مجموع در زمینه های برق رسانی و توسعه شبکه، اصلاح شبکه و تامین روشنایی روستاها، ١٩ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
‌نواب از برقراری روزانه ۹۹۶ تماس تلفنی با سامانه ١٢١ این شرکت خبر داد و اظهار کرد: تماس مردم و خدمت رسانی به شهروندان حتی در ایام بروز و شیوع بیماری کرونا نیز قطع نشد و همکاران سامانه ما در منازل پاسخگوی مردم بوده و پیمانکاران نیز به رفع مشکلات آنها پرداختند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان به عملکرد مطلوب شرکت در زمینه مدت زمان خاموشی در یزد پرداخت و ادامه داد: با اینکه میانگین کشوری خاموشی در کشور به ازای هر مشترک به صورت متوسط ٨٨٠ دقیقه می باشد، خوشبختانه با تلاش همکاران، این میزان در استان یزد ۶۳ دقیقه یعنی کمتر از ۸ درصد میانگین کشوری ‌است.
وی افزود: البته این موفقیت در زمینه تلفات شبکه هم وجود دارد و در حالیکه میانگین تلفات شبکه در کشور ٩ و نه دهم درصد است، در یزد ‌این میزان ۵ و شش دهم درصد بوده البته در زمینه تعداد مشترکین هم در کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده ایم.
نواب با بیان اینکه تمام تلاشمان را برای عدم قطعی برق در ایام تابستان به کار خواهیم گرفت، ‌خاطرنشان کرد: ما حتی در بحث اصلاح شبکه از روش خط گرم استفاده می کنیم یعنی برق در شبکه وجود دارد و علی رغم خطرات آن و افزایش هزینه، اجازه خاموشی را نمی دهیم البته در برخی مواقع ‌این مهم در اختیار استان نیست و برخی نیروگاه های کشور از مدار خارج می‌شوند، دیسپاچینگ ملی برای نگهداری شبکه مستقیم وارد عمل می شود و ممکن است خاموشی‌هایی را موجب شود اما آنچه در اختیار ما باشد تلاش خواهیم کرد که مثل سال گذشته در این ایام خاموشی نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت  توزیع برق استان در پایان سخنان خود با بیان اینکه قدردان مردم و صنایع برای همکاری در مصرف برق هستیم، ‌تصریح کرد: برای تشویق مشترکان کم مصرف به ۶۰۰ مشترک که در ایام تابستان سال جاری در مصرف برق مدیریت مصرف داشته باشند، به قید قرعه هدیه ۱۰۰ هزار تومانی داد‌ه خواهد شد.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..