یزدمیزبان جشنواره ملی «وقف چشمه همیشه جاری»

no-thumbs

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: یزد امسال میزبان برگزاری جشنواره ملی «وقف چشمه همیشه جاری» با مشارکت پنج استان کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از مهر حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، در نشستی خبری اظهار داشت: این جشنواره در حوزه های نرم افزاری و وبلاگ نویسی در دیماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در اداره کل اوقاف و امور خیریه ارسال کنند، بیان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ آذرماه اعلام شده و اختتامیه این جشنواره نیز قرار است در هفته اول نیمه دوم دیماه برگزار شود.

میرجلیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات مدیحه سرایی بیان کرد: چهار گروه از استان یزد به این مسابقات راه یافته اند که امسال نحوه داوری آثار آنها متفاوت خواهد بود به نحوی که برنامه های آنها ضبط و به تهران ارسال می شود و سپس داوری از روی فیلم ضبط شده انجام خواهد و گروه های برتر به مرحله نهایی راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد در مورد مسابقات قرآنی در مقطع شکوفه ها نیز اظهار داشت: مسابقات سراسری این دوره از مسابقات از پنجم تا هفتم شهریورماه در تهران برگزار می شود و یزد امسال ۹ نفر در پنج رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ترتیل، قرائت و اذان به این مسابقات اعزام خواهد کرد.

وی یادآور شد: در مسابقات سراسری بالای ۱۸ سال نیز امسال تغییرات فنی جدی رخ داده و بر کیفیت مسابقات افزوده شده به ویژه اینکه داوری برخی رشته ها به نحو چشمگیری ارتقا یافته است.

میرجلیلی همچنین زمان برگزاری دور جدید مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه را از ۲۴ مردادماه در مرحله شهرستانی اعلام کرد و افزود: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که از اول تا نیمه آبانماه برگزار می شود، راه می یابند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..