دورخیز احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات مجلس:

رئیس در سفر، معاونان در زندان/ آیا احمدی‌نژاد موفق به بازگشت به قدرت خواهد شد؟

خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به تحرکات سیاس اخیر احمدی‌نژاد می‌نویسد:"رییس جمهوری پیشین ایران درصدد است تا دولت روحانی را به چالش بکشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاو مبارزات سیاسی را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس که در ماه فوریه برگزار می‌شود آغاز کرده است. احمدی‌نژاد را حمله با شعارهای تند علیه غرب و اسرائیل به یاد می‌آورند. او همچنین از مصالحه در مورد برنامه هسته‌ای ایران خودداری می‌کرد. امروز بسیاری از یاران و معاونان او به اتهام فساد مالی در زندان به‌سر می‌برند. اما این سیاستمدار پوپولیست ایرانی درحومه شهرهای ایران از حمایت برخوردار است. احمدی‌نژاد ۵۸ ساله در جمع هواداران روز پنجشنبه گذشته سکوت دو ساله‌اش را شکست و از بازتعریف آرمان‌های انقلاب گفت و آینده و پیروزی بسیار روشن برای خود و یارانش را نزدیک خواند. او گفت که باید  موانع شیطانی از پیش پایش برداشته شوند. احمدی‌نژاد بازهم تاکید کرد که ضدیت عمیقی با امریکا دارد." 

این خبرگزاری در ادامه اشاره می‌کند که گرچه احمدی‌نژاد با اجرای سیاست ارائه کمک ماهانه نقدی دل حاشیه‌نشینان را ربود اما طبقه متوسط شهری و رو به بالا از او راضی نیستند. این خبرگزاری می‌نویسد:"آنان او را مسبب تحریم‌های فلج‌کننده بین‌المللی علیه ایران به دلیل شعارهای ضد‌غربی‌اش می‌دانند. اکنون دولت ایران در حال دست و پنجه نرم کردن با تبعات سیاست‌های گذشته است." 

 

آسوشیتد‌پرس در ادامه به نقل از "صادق خرازی" یکی از سیاستمداران اصلاح‌طلب ایران می‌نویسد که احمدی‌نژادیسم به عنوان یک پدیده سیاسی که با پوپولیسم اقتصادی و سیاست خارجی تندروانه همراه است هنوز یک تهدید علیه ایران است. این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که به دلیل آن که نظرسنجی شفافی در ایران انجام شده نمی‌توان گفت که احمدی‌نژاد تا چه اندازه از شانس برای بازگشت به قدرت برخوردار است. 

 

اسوشیتدپرس در پایان اشاره می‌کند که محافظه‌کاران ایرانی از افزایش محبوبیت روحانی نگران هستند و در این باره می‌نویسد:"آنان از میانه‌روی دولت روحانی احساس خطر می‌کنند و می‌ترسند که ایران با ورود فرهنگ و سرمایه غربی مواجه شود به همین‌خاطر بسیاری از آنان در حال حاضر در مجلس احمدی‌نژاد را متحد طبیعی خود می‌دانند چرا که مخالف ایده دموکراسی‌خواهانه اصلاح‌طلبانه و ضد‌امریکا و غرب است." صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز گفته است که تهدید احمدی نژاد را باید جدی قلمداد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..