کشف کوزه های ۸۰۰ ساله ایلخانیان در یزد

no-thumbs

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف اشیای تاریخی مربوط به دوره ایلخانیان به ارزش 15 میلیارد ریال و دستگیری اعضای باند چهار نفره قاچاق میراث فرهنگی در شهر یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسردار "ایرج کاکاوند" گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر اینکه عده ای افراد سودجو و قاچاقچی میراث فرهنگی در حال تخریب یک ابنیه تاریخی در حوالی شهر یزد هستند بررسی موضوع به پلیس آگاهی سپرده شد.

 

 

وی ضمن اشاره به انجام هماهنگی قضائی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی یزد، با در نظر داشتن موقعیت مکانی و جغرافیایی محل، فعالیت قاچاقچیان میراث تاریخی را به طور کامل زیر نظر گرفتند.

 

 

کاکاوند ادامه داد: ماموران پلیس، در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی متهمان را در حال حفر چاه و تخریب ابنیه تاریخی، دستگیر کرده و دو عدد "کوزه گلی" را که از ابنیه تاریخی با پیشینه حداقل ۸۰۰ سال پیش می باشد کشف کردند.

 

 

وی ارزش برآورد شده این کوزه های کشف شده را توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان یزد، ۱۵ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: بنا به اظهار نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی ، اشیای کشف شده مربوط به دوره ایلخانیان است.

 

 

رئیس پلیس استان یزد خاطر نشان کرد: با دستور مقام قضائی، متهمان تحویل اداره آگاهی شدند و تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..