یک مقام مسئول خبر داد:

دستگیری مدیر یک سایت یزدی با ۳۰ شاکی

رئیس پلیس فتا استان یزد با غیرقانونی دانستن فعالیت سایت‌های همسریابی گفت: مدیر یکی از این سایت‌ها ‌دستگیر و 30 ‌شاکی از وی شکایت‌ کرده‌اند.‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسین رضایی، در نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد سایت‌های همسریابی و دوست‌یابی اظهار داشت: این سایت‌ها فاقد مجوزهای لازم هستند و تقریبا کار همه آنها غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه مدیر یکی از این سایت‌ها نیز دستگیر شد، افزود: ‌تاکنون ۳۰ ‌شاکی ضمن شناسایی وی، شکایت‌های خود را در پرونده درج کرده‌اند.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از عوامل سرقت، اطلاع‌رسانی از زمان حضور و عدم حضور اعضای خانواده در خانه‌ها‌ست، اظهار داشت: بسیاری از افراد با اطلاع‌رسانی از سفرهای خود در شبکه‌های اجتماعی، زمینه سرقت و دیگر مشکلات را فراهم می‌کنند.

رئیس پلیس فتا یزد از مردم استان یزد خواست تا سفرهای تابستانی خود را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری نکنند و از اطلاع‌رسانی در مورد این سفرها بپرهیزند.

وی یکی دیگر از مسائلی که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است، افشای رمز کارت‌های بانکی خواند و بیان کرد: دارندگان این کارت‌ها، رمز کارت‌های خود را دائم تغییر دهند و از افشای آن به هر نحو خودداری کنند زیرا ممکن است در فرصتی مناسب، کارت در اختیار دیگران قرار گیرد و نسبت به انتقال وجه آن اقدام شود.

رضایی همچنین با اشاره به اینکه سرقت گوشی‌های موبایل افزایش یافته است و گاهی اطلاعات موجود در گوشی‌های تلفن همراه، برای صاحبان آنها مشکل‌ساز شده است، عنوان کرد: گوشی‌ها و لوازم دیجیتال باید به دقت مراقبت و به لوازم ضد سرقت مجهز شوند.

وی تصریح کرد: تا حد امکان از بارگذاری عکس‌های خصوصی، مطالب محرمانه و … در گوشی‌های تلفن همراه خودداری شود تا در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی، مشکلات ثانویه برای صاحبان گوشی ایجاد نشود.

رئیس پلیس فتا استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پلیس فتای یزد، رتبه نخست در بین سایر استان‌های کشور در زمینه کشف جرائم سایبری را داشته است، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و هوشیاری مردم و توجه آنها به توصیه‌های پلیس فتا، شاهد کاهش جرائم در این حوزه باشیم.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..