به همراه عکس:

نکته ای که امام جمعه در بازدید از گندله سازی اردکان رعایت نکرد!

"حجت السلام و المسلمین سیداسماعیل شاکر"امام جمعه اردکان در بازدید از مجتمع عظیم گندله سازی اردکان ضمن تاکید بر خدمات و سرمایه گذاری های ارزشمند صنایع و نادیده نگرفتن زحمات تلاشگران صنعت گفت :البته باید پذیرفت فعالیت و رشد صنایع تبعاتی هم دارد که قابل پیشگیری است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز   در این بازدید ۳ ساعته امام جمعه اردکان و همراهان وی که جمعی از مدیران و جوانان متخصص در عرصه صنعت، محیط زیست و رسانه بودند پس از نشست صمیمی با مدیران این مجموعه و آشنایی با فعالیت ها و خدمات زیر ساختی این مجتمع از بخش های مختلف کارخانه گندله سازی، تاسیسات تامین انرژی و حفاظت محیط زیست و نیز  طرح های توسعه مجتمع بازدید کردند.
بر اساس همین گزارش حجت الاسلام والمسلمین شاکر در جلسه حضوری با مدیران مجتمع گندله سازی ضمن تقدیر از مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: بیان برخی موضوعات و انتقادات از فعالیت صنایع مبنی بر نادیده گرفتن خدمات ارزشمند آنها نیست بلکه نیت پیشگری و رفع برخی نارسایی ها و تبعات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ناشی از توسعه صنعت در منطقه است .
امام جمعه اردکان افزود در خطبه های نماز جمعه در ماه مبارک رمضان صحبتی در همین مورد داشتم و بعد از آن مدیر مجتمع گندله سازی اردکان با حضور در دفتر بنده و گفتگوی مفصل وچند ساعته توضیحاتی در خصوص خدمات و اقدامات و نقش این مجتمع در توسعه منطقه دادند .
حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه با تاکید بر اینکه خیلی از مباحث صنعت تخصصی است و باید در فضای نخبگانی که تخصص دارند طرح شود و بحث شود افزود : در قرآن کریم سه دفعه تذکر داده شده است "هیچ وقت نتیجه تلاش و زحمت دیگران را خوار و حقیر نشمرید " و ما هم هرگز نمیخواهیم سرمایه گذاری هایی را که درشهرستان اردکان انجام شده است نادیده بگیریم اما همانطور که مهندس مصری نژاد ( مدیر مجتمع گندله سازی اردکان ) گفتند قطعاً توسعه صنعتی یک تبعاتی را هم دارد که برخی از تبعات طبیعی است مثل اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده ما نیز قطعا باید یکسری از تبعات آنرا بپذیریم.
شاکر در ادامه اذعان کرد:خیلی از تبعات ناشی از رشد صنعت در اردکان قابل پیشگیری است ، بخصوص تبعات فرهنگی که ما بیشتر دغدغه مان مسائل فرهنگی و مذهبی است،
امام جمعه اردکان با یاد آوری ویژگی های مذهبی، و فرهنگی اردکان گفت : به همین جهت در اردکان نسبت به نتایج و تبعات صنایع حساسیت بیشتری وجود دارد . مثل اینکه الان مسائل فرهنگی در کل کشور ما یک معظلاتی دارد اما وقتی به نام قم یا مشهد مقدس میرسیم قطعا باید حساسیت دیگری به عمل آید.
حجت السلام و المسلمین شاکر حضور نیروهای غیربومی که دارای فرهنگی متفاوت با مردم اردکان هستند و مشکلات محیط زیست را از معضلات توسعه صنایع عنوان کرد و گفت برای رفع این مشکلات همچنان پیگیر هستیم  البته نه به این معنی که   بیاییم زحمات دیگران را پایمال کنیم و یا صنعتی را تعطیل کنیم که شدنی نیست و مانیز این موضوع را به خوبی می دانیم ، منظور این است که تاجایی که می توانیم این آسیب ها را کم کنیم.
همچنین در این بازدید امام جمعه اردکان از مدیر مجتمع گندله سازی دعوت کرد برای ارتباط بیشتر با مردم و پیشگیری از برخی شایعات علیه صنایع در نماز جمعه این شهرستان با مردم سخن بگوید .
در ادامه این نشست مهندس مصری نژاد پس از تشریح کامل فعالیت های گسترده و هزینه بر این مجتمع از جمله تامین انرژی برق با ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی ، بهره گیری از سیستم های مدرن تصفیه پساب کارخانه و نیز تکنولوژی غبار گیری برای پیشگیری از آلودگی هوا ، اقدامات زیر بنایی برای کاهش حداکثری مصرف آب ، ایجاد بیش از ۳۰۰ هکتار فضای سبز با هدف تلطیف محیط زیست و بکار گیری بیش از ۹۰ درصد از نیروهای بومی منطقه در این واحد تولیدی به پرسش های حاضران نیز پاسخ گفت .

 

گفتنی است انچه در تصاویر پیداست امام جمعه در بازدید از این واحد صنعتی برخلاف آیین نامه های ایمنی از کلاه ایمنی استفاده نکرده است. بهتر بود امام جمعه محترم همانطور که مردم را به رعایت قوانین دعوت می کنند کمی به قوانین احترام می گذاشتند. استفاده از  کلاه ایمنی در محیط کاری الزامی است . رطب خورده منع رطب کی تواند کرد.

 

۳ دیدگاه